فرشید پورحاجت در گفتگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار بر لزوم حمایت بیشتر دولت از صنعتی سازی در ساختمان تاکید و اظهار کرد: سالیان سال از ظرفیت خوب بخش خصوصی بخصوص در صنعت ساختمان کشور صحبت می کنیم و امروز در شرایطی قرار داریم که هیچ کمبودی از نظر […]

فرشید پورحاجت در گفتگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار بر لزوم حمایت بیشتر دولت از صنعتی سازی در ساختمان تاکید و اظهار کرد: سالیان سال از ظرفیت خوب بخش خصوصی بخصوص در صنعت ساختمان کشور صحبت می کنیم و امروز در شرایطی قرار داریم که هیچ کمبودی از نظر تولید مسکن، مصالح ساختمانی و دانش فنی نداریم.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن افزود: ظرفیت گسترده ای از کارآفرینان ما در صنعتی سازی و فناوری های نوین سرمایه گذاری می کنند و وظیفه سازمانهای توسعه ای مثل نظام مهندسی و دولت برای حمایت و فرهنگ سازی استفاده از ظرفیت های فناوری های نوین و صنعتی باید برنامه ریزی کنند.

وی اضافه کرد: در توسعه نیروی انسانی در صنعت ساختمان بیش از ۶۰۰ هزار مهندس پرورش یافته است اما اینکه چطور می شود از این ظرفیت بهره برداری کرد به دولت بستگی دارد و دولت باید بستر رشد و بهره برداری از منابع انسانی را فراهم کند.

پورحاجت درباره تاثیر سازه های فولادی در صنعت ساختمان هم گفت: زمانی بحث بر این بود که سازه های بتنی از نظر اقتصادی بهتر هستند اما امروز این شرایط در سازه های بتنی نیست و سازه های فولادی با اختلاف کم چه در سرعت پروژه، چه بازگشت سرمایه، استاندارد و ایمنی بهتر هستند.

وی تصریح کرد: سازه های فولادی صنعتی و در کارخانه تولید می شوند در حالی که سازه های بتنی در محل، اجرا و با حداقل نظارت انجام می شوند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر همگرایی بیشر تشکل های بخش خصوصی در توسعه صنعت، یادآور شد: همه در صنعت ساختمان یک خانواده ایم و این بخش یک زنجیره پیوسته است؛ باید این پیوستگی ادامه یابد و ذات تاسیس نهادهای مدنی همگرایی و تعامل بیشتر است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار