کاظم نظری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: ما در کل استان‌ها برنامه‌های آموزشی تابستانی را با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کردیم تا استعدادیابی را در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر شاهد باشیم. وی تصریح کرد: این برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های انتقال یافته‌های جدید در […]

کاظم نظری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: ما در کل استان‌ها برنامه‌های آموزشی تابستانی را با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کردیم تا استعدادیابی را در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: این برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های انتقال یافته‌های جدید در حوزه تئاتر تا آخر تابستان ادامه خواهد داشت که انتظار می‌رود خروجی آن انتشار نمایشنامه‌ها و تولید آثار نمایشی فاخر در استان‌ها باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان اردبیل از استان‌های با قدمت و تاریخچه کهن در عرصه هنر نمایشی است و به عنوان ششمین استان کشور امروز شاهد راه‌اندازی دفتر انجمن مفاخر فرهنگی در این استان بودیم.

نظری افزود: گروه‌های نمایشی به صورت حرفه‌ای می‌توانند با موضوع و محوریت مفاخر تولید آثار نمایشی و تئاتر داشته باشند که این آثار نه تنها در استان بلکه در تهران نیز قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا در قالب هنرهای نمایشی جوانان و استعدادهای ناب را معرفی کرده و برای تقویت آینده این هنر گام‌های مؤثری را برداریم.

نظری از برگزاری جشنواره «تئاتر عروسکی» در تهران با حضور گروه‌های متعدد از شهرستان‌ها خبر داد و اضافه کرد: از همین استان اردبیل گروه نمایشی «تکم‌گردانی» اجرای برنامه دارند که روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از این آثار دیدن می‌کنند.

وی بیان کرد: در تئاتر شهر تهران با اجرای برنامه از سوی «عاشیقلار» روزی ۲ هزار نفر مخاطب از این برنامه‌ها استقبال می‌کنند که این نشان‌دهنده غنای هنر نمایشی استان اردبیل است.

نظری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در قالب رویدادها و جشنواره‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا آثار فاخر استان‌ها را معرفی کرده و زمینه نمایش آنها را به شکل مناسب فراهم کنیم.

وی تأثیرگذاری هنرمندان و هنرهای نمایشی را در تقویت بازار اقتصادی و ایجاد ظرفیت‌های اشتغالزا یادآور شد و تصریح کرد: قطعاً هنر نمایش می‌تواند به عنوان زیرساخت مناسب تحول و توسعه اقتصادی در جامعه نقش‌آفرینی کرده و فرصت کارآفرینی و افزایش توان اقتصادی را مهیا کند.

نظری گفت: هنرمند تئاتر و نمایش با یک ساعت اجرای برنامه می‌تواند در اذهان مردم تأثیرگذار باشد و قطعاً کارکرد تئاتر و نتایج و دستاوردهای آن مهم تر و با ارزش‌تر از سایر هنرها و فعالیت‌های عرصه فرهنگی است.

وی افزود: ما از هنرمندان شهرستان‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم چرا که این هنرمندان مؤمن، متعهد و پای نظام هستند و هیچ وقت اصالت خود را در وفاداری به مردم و نظام از دست نمی‌دهند.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از همین استان اردبیل هنرمندان بیشماری نظیر «فرهاد قائمیان و اتابک نادری» به پاخواسته و در عرصه نمایش و سایر حوزه‌ها افتخاری برای کشور محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: باید در کنار شناسایی این استعدادها، به نحوی عمل کنیم تا با حمایت همه‌جانبه از آنها، فرصت مهاجرت آنها به تهران کمتر از گذشته شده و امکان حمایت از این هنرمندان فراهم آید.

نظری بیان کرد: امسال اعتبارات هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به نسبت سال‌های گذشته افزایش مناسبی پیدا کرده و با حمایتی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این حوزه انجام می‌دهد، امیدواریم برای تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه سالن‌های نمایش و تئاتر اقدام مؤثری انجام شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استان اردبیل نیز می‌تواند از این امکانات و منابع استفاده کرده تا زیرساخت‌های مناسب هنرمندان تئاتر و هنرهای نمایشی را فراهم کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر