به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حامد رضایی عصر دوشنبه در مراسم روز جهانی مبارزه با کار کودکان اظهار کرد :۲۲ خرداد مصادف با روز مبارزه با کار کودک است که بهزیستی وظایف عمده‌ای در این راستا بر عهده دارد. وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۲ نهاد و اداره مختلف […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حامد رضایی عصر دوشنبه در مراسم روز جهانی مبارزه با کار کودکان اظهار کرد :۲۲ خرداد مصادف با روز مبارزه با کار کودک است که بهزیستی وظایف عمده‌ای در این راستا بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۲ نهاد و اداره مختلف در این راستا با ما همکار و همگام هستند، گفت: امروزه تلاش‌های زیادی برای کاهش کار کودکان انجام می‌شود اما همچنان شاهد این کودکان در خیابان‌ها و اماکن مختلف شهری هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم استعداد تمام کودکان زیر ۱۸ سال که با مشکل و پدیده شغل کاذب مواجه هستند، شکوفا کنیم که در این راستا سعی کردیم با پای کار آوردن نهادها و مؤسسات مختلف و با همکار مردم با امید دهی به این کودکان در سطح استان فعالیت‌های شایسته‌ای را ارائه بکنیم.

رضایی با اشاره به شناسایی ۳۵۰ نفر از کودکان کار در اردبیل افزود: وضعیت استان اردبیل در بحث کودکان خیابانی نسبت به استان‌های دیگر نگران کننده نیست و نهادهای متولی توانسته‌اند کودکان خیابانی را شناسایی و به ساماندهی آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دیدن کودکان کار در خیابان باعث رنجش و تکدر خاطر هر انسانی می‌شود، افزود: امیدواریم با افزایش آگاهی راجع به برخورد صحیح با کودکان کار، اطلاع دادن به اورژانس اجتماعی در صورت مشاهده این کودکان، انجام رفتارهای حمایت‌گرانه و فراهم کردن زندگی بهتر، شرایطی فراهم کنیم که کودکان به جای کار در محیط‌های نامناسب، به سمت تحقق رویاهایشان گام بردارند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر