به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی حیدری عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند تکمیل سامانه انتقال آب از سد گیوی به اراضی پایین دست اظهار کرد: آبگیری سد نسبت به سال‌های گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته و به رغم خشکسالی وضعیت مناسبی را در سد گیوی برای تأمین آب […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی حیدری عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند تکمیل سامانه انتقال آب از سد گیوی به اراضی پایین دست اظهار کرد: آبگیری سد نسبت به سال‌های گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته و به رغم خشکسالی وضعیت مناسبی را در سد گیوی برای تأمین آب کشاورزان و روستاییان شاهد هستیم.

وی ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب به ویژه توسعه طرح‌های آبیاری نوین را در باغات و اراضی پایاب سد گیوی یادآور شد و تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این سامانه و انتقال آب به اراضی پایین دست اختصاص یافته که با تلاش پیمانکاران و مجریان طرح روند اجرایی مطلوبی را در این پروژه شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سامانه انتقال آب از سد به طول سه هزار کیلومتر در حال انجام است که برای تملک اراضی نیز تأمین اعتبار انجام شده است.

حیدری افزود: این سامانه انتقال که به طول ۷.۵ کیلومتر اجرا می‌شود، ۶۳ میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز دارد که با پیگیری نماینده مردم خلخال و کوثر قرار شده این منابع نیز تأمین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سد کوثر علاوه بر تأمین آب شرب شهرهای همجوار و روستاها، امکان تأمین آب اراضی و باغات منطقه را نیز به وجود می‌آورد که در این حوزه تملک اراضی برای ساخت مخزن و اجرای سامانه انتقال انجام شده و ما بخشی از اعتبارات را برای تملک این اراضی اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: در جنوب استان با توجه به شرایط خشکسالی ضرورت دارد بهره‌برداران بخش کشاورزی اعم از زراعی و باغی در مصرف آب توجه کرده و از کشت محصولات پر آب‌بر پرهیز کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر