به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن قاسم پور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در مجموع ۲۷ درصد مساحت استان اردبیل منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع است و شکارچیان حق تردد و مانور در این مناطق حفاظتی را ندارند. وی با اشاره به اینکه حافظان محیط […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن قاسم پور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در مجموع ۲۷ درصد مساحت استان اردبیل منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع است و شکارچیان حق تردد و مانور در این مناطق حفاظتی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه حافظان محیط زیست و محیط بانان با تمام توان جلوی شکار غیرمجاز را می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در چهار ماه اخیر ۷۵ قبضه اسلحه از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شده و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه شکارچیان حین شکار غیرمجاز دستگیر شده و ابزار و ادوات شکار آنها ضبط شده است، گفت: از این تعداد ۱۶ قبضه اسلحه غیرمجاز و ۵۹ قبضه اسلحه نیز مجاز بوده است.

قاسم پور افزود: همچنین در این مدت با انجام گشت‌های مستمر و اقدامات پیشگیرانه در مناطق حفاظت شده و آزاد استان از ۴۲ مورد صید و شکار غیرمجاز ممانعت بعمل آمده است.

وی با بیان اینکه برخورد با متخلفان صید و شکار یکی از اولویت‌های اداره کل محیط زیست استان اردبیل است، گفت: در چهار ماه اخیر در مجموع ۱۱۵ متخلف در حوزه‌های مختلف زیست محیطی در استان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضائی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مردم، همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر