معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گرمی گفت: اماکن و معابر باید برای تردد قشر جانبازان، معلولین و سالمندان مناسب‌سازی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گرمی در آیین جشن روز جهانی معلولان، گفت: اماکن و معابر باید برای تردد قشر جانبازان، معلولین و سالمندان مناسب‌سازی شود.

 محب‌الله فتاحی، در این آیین که  در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با تأکید بر رعایت اصول مناسب‌سازی در ساخت‌وسازها و نظارت دقیق دستگاه‌های ذی‌ربط گفت:  همه ما وظیفه داریم در جهت استفاده قشر جانباز، معلول و سالمند از خدمات رفاهی اقدامات مؤثری انجام دهیم.

 فتاحی افزود: دستگاه‌های متولی امورات جانبازان و معلولان باید اماکن و معابر غیراستاندارد را شناسایی و پیگیر مناسب‌سازی آنها باشد.

 معاون سیاسی فرمانداری گرمی همچنین با اشاره به نیاز مسکن برای افراد معلول تصریح کرد: در صورت استقبال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ما این آمادگی را داریم تا زمین رایگان را در قالب نهضت ملی مسکن دراختیار آنان قراردهیم.

 صمدی رئیس اداره بهزیستی گرمی هم با بیان اینکه کارکنان واحد توانبخشی اداره بهزیستی در طی بیست سال اخیر در ارزیابی خدمات دهی به قشر معلولان و خانواده بهزیستی رتبه برار استانی را به خود اختصاص داده اند  افزود: درمجموع ا هزار و ۸۰۰ نفر تحت پوشش حمایتی این اداره در شهرستان گرمی هستند که ماهانه علاوه بر ارائه خدمات آموزشی، رفاهی و خدماتی، مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

 وی از ساخت ۶۲ واحد مسکن مددجوی نیز در این شهرستان طی ۳ سال اخیر نیز خبرداد و عنوان کرد: ۲۰ واحد مسکونی برای مددجویان هم در این شهرستان درحال ساخت است که تلاش می‌شود در آینده ای نزدیک اتمام و به بهره برداری برسد.

 خاطر نشان می‌شود که این مراسم با برنامه‌های متنوع از قبیل تئاتر، مسابقه، موسیقی و تقدیر از معلولین موفق برگزار شد.

انتهای پیام/