به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سیاوش محمدی ظهر دوشنبه در بازدید از ایستگاه‌های هواشناسی اردبیل اظهار کرد: به رغم کاهش هوا در شمال استان، ماندگاری هوای گرم را در شهرستان‌های جنوبی برای امروز همچنان خواهیم داشت. وی تصریح کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که جو استان تا عصر امروز دوشنبه ۱۴ شهریور […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سیاوش محمدی ظهر دوشنبه در بازدید از ایستگاه‌های هواشناسی اردبیل اظهار کرد: به رغم کاهش هوا در شمال استان، ماندگاری هوای گرم را در شهرستان‌های جنوبی برای امروز همچنان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که جو استان تا عصر امروز دوشنبه ۱۴ شهریور همچنان پایدار است و آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خزری تند تا نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: امروز از دمای هوا در مناطق شمالی به ویژه مرکزی استان کاسته می‌شود ولی ماندگاری هوای گرم را در شهرستان‌های جنوبی استان برای امروز همچنان خواهیم داشت.

محمدی افزود: از امشب با تقویت زبانه‌های پرفشار و شمالی شدن جریانات جوی با کاهش محسوس دمای هوا، شاهد نفوذ رطوبت خزری به استان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رخداد چنین وضعی موجب ابرناکی، استقرار هوای خنک، وزش باد خزری تند تا گاهی نسبتاً شدید، وقوع مه و در برخی نواحی به ویژه نوار شرقی استان و بارش خفیف باران و یا باران ریزه خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: اوج ناپایداری‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ شهریور در نوار شرقی استان بود و به تدریج از روز پنجشنبه ۱۷ شهریور از شدت ناپایداری و ابرناکی کاسته شده و اندکی بر دمای هوا افزوده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۲۸ و هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد شماره چهار استان اردبیل توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع