حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی در کشور آثار و تبعات بیشماری را به همراه داشت که انتظار می‌رفت دولت و تیم اقتصادی با نظارت و برنامه‌ریزی درست جلوی افزایش فزآینده قیمت کالاهای اساسی را می‌گرفت. وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا […]

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی در کشور آثار و تبعات بیشماری را به همراه داشت که انتظار می‌رفت دولت و تیم اقتصادی با نظارت و برنامه‌ریزی درست جلوی افزایش فزآینده قیمت کالاهای اساسی را می‌گرفت.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با تقویت نظارت‌ها دولت را مجاب به ارائه کارت خرید و یا کالا برگ الکترونیکی کنیم تا از تزریق نقدینگی به جامعه جلوگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اصلی در این زمینه تأمین اساسی کالاهای مردم است تا بخشی از دغدغه‌های مردم رفع شده و جلوی افزایش قیمت و اجحاف در حق مصرف‌کننده گرفته شود.

موسوی مزایای کالا برگ الکترونیکی را در کنار جلوگیری از انباشت نقدینگی ماهانه در جامعه تأمین و توزیع کالاهای اساسی به قیمت تعیین شده اعلام کرد و افزود: این کالاهای اساسی باید به نرخ شهریور ۱۴۰۰ برای مردم عرضه شود تا مردم به راحتی بتوانند نیازمندی‌های خود را تأمین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دولتمردان در ریلی که مجلس برای آن‌ها فراهم کرده، حرکت کنند تا در این ریل انحرافی شکل نگرفته و ضعف نظارت و یا رانت و فسادی به وجود نیاید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعا در ماه‌های آینده با اجرای کالا برگ الکترونیکی آثار و تبعات آن را مردم و دولت به عینه مشاهده خواهند کرد و ضروری است تیم اقتصادی دولت در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و حداقل از ماه آینده اجرای کالا برگ الکترونیکی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع