سردار هوشنگ حسینی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: استان اردبیل در بحث کاهش جرایم و امنیت پایدار جز ۳ استان امن کشور بوده و این جایگاه برای همه ما اسباب افتخار است. وی با بیان اینکه استان اردبیل در وقوع جرم در جایگاه ۳۲ قرار گرفته است، تصریح کرد: فراوانی […]

سردار هوشنگ حسینی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: استان اردبیل در بحث کاهش جرایم و امنیت پایدار جز ۳ استان امن کشور بوده و این جایگاه برای همه ما اسباب افتخار است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در وقوع جرم در جایگاه ۳۲ قرار گرفته است، تصریح کرد: فراوانی جرم ۳۱ استان کشور بیشتر از اردبیل است و ما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در استان اردبیل، با وقوع جرم ۶۳۰ فقره مواجه هستیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در سطح کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وقوع جرم یک‌هزار و ۶۰۲ فقره است که در این استان ۹۷۱ فقره از میانگین کشوری کاهش وقوع جرایم را شاهد هستیم.

حسینی بحث رضایتمندی مردم را از پلیس در این استان در حد مطلوب توصیف کرد و افزود: استان اردبیل در سطح کشور به عنوان استان برتر در جلب رضایتمندی مردم انتخاب شده و این ارتباط مردم با پلیس را در این استان نشان می‌دهد.

افزایش قتل در اردبیل

رئیس پلیس استان اردبیل در مورد سرقت و ضرورت هوشیاری مردم خاطر نشان کرد: ۴۴ درصد سرقت در استان اردبیل سرقت‌های متوسط و بزرگ و ۶۶ درصد سرقت خرد است.

وی به صفر بودن سرقت‌های مسلحانه به ویژه سرقت از طلافروشی‌ها و بانک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در بحث وقوع قتل نسبت به سال گذشته با افزایش وقوع قتل در استان اردبیل روبه‌رو هستیم هر چند که وقوع قتل ربطی به پلیس ندارد اما تمام قاتل‌ها به موقع شناسایی شدند.

حسینی از ثبت ۸۱ فقره احتکار در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان خبر داد و اضافه کرد: ۲۹۰ میلیارد ریال کشف اموال احتکار شده را در استان شاهد هستیم.

وی کاهش ۱۱ درصدی مفاسد اقتصادی و ۵۰ درصدی قاچاق کالا و ارز را در استان یادآور شد و بیان کرد: در سال‌جاری بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در استان اردبیل کشف و ضبط شده که نسبت به سال گذشته در بحث کشف مواد مخدر با رشد و افزایش روبه‌رو هستیم.

حسینی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۲۸ نفر در شهرهای استان و ۱۸۲ نفر در جاده‌های مواصلاتی استان در ۱۱ ماهه امسال بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت کردند که با همکاری راه و شهرسازی توسعه بزرگراه‌ها را در استان اردبیل شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: ۹۷ درصد سارقان بومی و سابقه‌دار هستند و بارها به دلایل مختلف گرفتار پلیس شدند که در ایام عید نوروز به هیچ وجه مرخصی به سارقان داده نخواهد شد.

حسینی به چهارشنبه آخر سال و آماده‌باش نیروی انتظامی در مقابله با ناآرامی‌های احتمالی اشاره کرد و گفت: پلیس با توان عملیاتی و لجستیکی آماده است تا در چهارشنبه آخر سال جلوی حوادث ناگوار را بگیرد.

وی از کشف ۵۰۰ هزار عدد مواد محترقه در روزهای گذشته در استان خبر داد و افزود: این استان منبع تولید مواد محترقه به ویژه از نوع دست‌ساز نیست و سعی می‌کنیم تا از ورود و توزیع مواد محترقه بین فروشگاه‌های مختلف به ویژه رنگ فروشی‌ها جلوگیری شود.

حسینی از مردم خواست در صورت مشاهده مواردی از فروش مواد محترقه در محلات و مناطق مختلف شهر، اطلاع‌رسانی را به پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ انجام دهند.

وی از خانواده‌ها خواست تا در این روزها مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند تا در این ایام گرفتار حوادث ناگوار نباشند تا تعطیلات سال جدید را با آرامش و امنیت بیشتر سپری کنیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پلیس در این روزها مراقبت بیشتری را از مراکز عرضه مواد محترقه انجام می‌دهد و انتظار می‌رود آئین‌های سنتی این شب به صورت محله‌محور و با کمترین حوادث برگزار شده و عده‌ای شادی این ایام را تبدیل به گرفتاری و عزا نکنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته وقوع حوادث ناگوار ناشی از تهیه و عرضه مواد محترقه بسیاری از خانواده‌ها را داغدار و گرفتار کرده است، ادامه داد: شعار پلیس در نوروز امسال «پلیس هوشمند و نشاط بهاری» است که سعی خواهیم کرد بر اساس این شعار در طرح‌های مختلف مراقبت لازم را از شهرها و روستاها انجام دهیم.

سردار حسینی اضافه کرد: هموطنان در صورت عزیمت به سفر حتماً موارد احتیاط و ایمنی را در قفل درب و پنجره منازل انجام داده و در جلوگیری از سرقت منزل و خودرو از قفل ایمنی دزدگیر و موارد اطمینان‌بخش دیگر استفاده کنند.

وی بیان کرد: در ایام نوروز هرگونه اسباب‌کشی بدون مجوز ممنوع خواهد بود و پلیس با عوامل مختلف در این زمینه برخورد قانونی خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیشترین حوادث رانندگی را در این ایام مربوط به خستگی رانندگان، استفاده از تلفن همراه، سبقت و سرعت غیرمجاز اعلام کرد و گفت: هموطنان باید مراقبت‌لازم را در این زمینه انجام دهند تا کمترین حوادث و تلفات جاده‌ای را در ایام تعطیلات نوروزی شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع