داود شایقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به عملکرد بودجه در ۶ ماهه دوم سال اظهار کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور به استان اردبیل که در نیمه دوم سال جاری انجام شد ما توانستیم از برکات این سفر در قالب تخصیص اعتبارات به صورت نقدی استفاده کنیم که این روند […]

داود شایقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به عملکرد بودجه در ۶ ماهه دوم سال اظهار کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور به استان اردبیل که در نیمه دوم سال جاری انجام شد ما توانستیم از برکات این سفر در قالب تخصیص اعتبارات به صورت نقدی استفاده کنیم که این روند در دو سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سفر به هنگام رئیس جمهور که قبل از تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ انجام شد فرصت خوبی را برای مسئولان استان فراهم کرد تا در لایحه پیگیر تخصیص کامل اعتبارات سفر و اجرای پروژه‌های مصوب در این سفر استانی باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: از محل سفر رئیس جمهور در چند ماه اخیر بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که عمده این تخصیص‌ها برای پروژه‌های زیربنایی نظیر توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی بوده است.

شایقی ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این منابع برای توسعه بزرگراه پارس آباد به سربند، سربند به مشگین شهر، اردبیل – آستارا، اردبیل – سرچم، کلور – درام و … اختصاص یافته تا روند تکمیل این بزرگراه‌ها را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: از محل سفر رئیس جمهور برای پروژه‌های زیرساختی در حوزه آب، تکمیل سدهای عمارت و خداآفرین، توسعه گلخانه‌های کشاورزی، تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی منابع خوبی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: از محل سفر رئیس جمهور برای تکمیل مجتمع فرهنگی – هنری اردبیل (تالار شهر) و همچنین تکمیل راه آهن اردبیل – میانه منابع اعتباری تخصیص یافته است تا با این اعتبارات این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

شایقی اظهار کرد: دو اقدام مهمی که امسال در توسعه بزرگراه‌ها انجام شد اخذ ماده ۲۳ برای محور ارتباطی سربند به مشگین و گرمی به بیله سوار است که از طریق سازمان برنامه و بودجه ماده ۲۳ صادر شده تا این پروژه‌ها که در شمال استان از محورهای پرتردد است هم از ردیف اعتبار ملی و هم ردیف ۲۳ در جذب منابع ملی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم امسال عمده اعتبارات استان تخصیص یافته و تلاش بر این است تا تیرماه ۱۴۰۱ به صورت ۱۰۰ درصد جذب اعتبارات و عملکرد مثبت بودجه‌ای را در استان شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل به رویکردهای اصلی سازمان برنامه و بودجه در اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: رویکرد دولت سیزدهم که در بودجه ۱۴۰۱ نیز به صراحت و روشنی تاکید شده پیش بینی رشد ۸ درصدی در استان‌های مختلف است که ما نیز در استان اردبیل اطلاعات لازم را برای رسیدن به این رشد مطلوب در اختیار متولیان قرار دادیم تا با برنامه ریزی مناسب برای سال آینده براساس این آمار و اطلاعات رشد ۸ درصدی تحقق یابد.

شایقی افزود: پروژه‌هایی که منجر به این رشد می‌شوند عمدتاً در حوزه کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری و … مشخص شده تا با عملیاتی کردن این پروژه‌ها بتوان به سرمنزل مقصود رسید.

وی افزود: یکی از سیاست‌های سازمان برنامه و بودجه در دولت سیزدهم برنامه محوری است که ما نیز در استان اردبیل این الگو را در اولویت کارها قرار داده ایم که در همین راستا سند آمایش استان به عنوان سند بالادستی در برنامه ریزی های توسعه‌ای و اشتغالزا جز هدفگذاری هاست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: در کنار سند آمایش اسناد توسعه شهرستان‌ها و توسعه و اشتغال روستایی نیز در روستاهای بالای ۴۰ خانوار مورد توجه است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل در چهار سال اخیر و بر اساس برنامه ششم توسعه در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با همدلی و همراهی مسئولان استان در سال آینده بتوانیم با برنامه منسجم توسعه و پیشرفت استان را رقم بزنیم تا به اهداف تعریف شده در دولت سیزدهم که همان بهبود شاخص اقتصادی، افزایش اشتغال و تولید ثروت در جامعه است، دست یابیم.

انتهای پیام/

منبع