به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام علوی شامگاه یکشنبه در آئین افتتاح هیئت صلح مردمی استان اردبیل در امامزاده سید صدرالدین اردبیل اظهار کرد: ما امروز برای همدلی و همراهی بیشتر با مردم به تقویت صلح و سازش و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه نیاز داریم تا بتوانیم بخش عظیمی از گرفتاری‌ها و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام علوی شامگاه یکشنبه در آئین افتتاح هیئت صلح مردمی استان اردبیل در امامزاده سید صدرالدین اردبیل اظهار کرد: ما امروز برای همدلی و همراهی بیشتر با مردم به تقویت صلح و سازش و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه نیاز داریم تا بتوانیم بخش عظیمی از گرفتاری‌ها و دغدغه‌ها را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: در دهه‌های اخیر متأسفانه به دلایل مختلف فرهنگ صلح و سازش در جامعه کم رنگ شده که یکی از عوامل آن پرداختن به مسائل روزمره و اقتصادی بوده که ما را از حقیقت این امر و ماهیت فرهنگ صلح و سازش دور نگه داشته است.

رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی ستاد ملی صبر تقویت صلح و سازش در جامعه یکی از ارکان اصلی و مهم به شمار می‌رود که ما در استان اردبیل تلاش خواهیم کرد با همکاری بزرگان محلات و ریش سفیدان این فرهنگ ارزشمند را توسعه داده و تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام علوی رتبه دوم استان اردبیل را در فعالیت شورای حل اختلاف یادآور شد و افزود: در سال گذشته برای ۱۸ فقره قتل عمد و قصاص صلح و رضایت از شاکیان دریافت شده و امسال نیز در ۸ ماه گذشته ۸ فقره پرونده قتل عمد به رضایت منجر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش مجموعه شوراهای حل اختلاف بر این است تا پرونده‌های ورودی به این مجموعه را با صلح و سازش مختومه کرده و در جامعه حرکت‌های تحولی در این بخش شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام علوی راه‌اندازی هیئت صلح مردمی را در مساجد، کانون‌های فرهنگی، هنری و بین اقشار مختلف مردم از ضرورت‌ها و نیازمندی‌ها توصیف کرد و ادامه داد: رسانه‌ها باید به تقویت این امر بیش از گذشته کمک کنند تا ما بتوانیم زمینه حرکت تحولی در این بخش را مهیا کنیم.

انتهای پیام/

منبع