به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر چهارشنبه در مراسم آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در اردبیل اظهار کرد: همزمان با ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به همت خیرین و ستاد دیه استان زمینه آزادی ۲۱ زندانی در مناطق مختلف استان اردبیل فراهم آمد. وی تصریح کرد: عمده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر چهارشنبه در مراسم آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در اردبیل اظهار کرد: همزمان با ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به همت خیرین و ستاد دیه استان زمینه آزادی ۲۱ زندانی در مناطق مختلف استان اردبیل فراهم آمد.

وی تصریح کرد: عمده این زندانیان به خاطر مهریه، نفقه و تصادفات غیر عمد گرفتار حبس شده بودند که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده زمینه آزادی آنها فراهم شد.

رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: برای آزادی ۲۱ زندانی در روزهای اخیر ۲ میلیارد تومان منابع تأمین شد که بخشی از آنها از طریق شاکیان مورد عفو و بخشش قرار گرفت و مابقی از طریق ستاد دیه و خیرین تأمین شده است.

کثیرلو افزود: البته در کنار تأمین این منابع، بانک‌های عامل نیز بخشی از منابع آزادی زندانیان را به صورت تسهیلات کم بهره پرداخت کردند که جا دارد از تلاش و پیگیری‌های آنها قدردانی کنیم.

وی عمده زندانیان جرایم غیر عمد را مربوط به نفقه و مهریه اعلام کرد و ادامه داد: خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری را در این زمینه داشته باشند تا زمینه مناسبی را برای تعیین مهریه فراهم کرده و از گرفتاری بیشتر در این زمینه خودداری کنند.

رئیس دادگستری استان اردبیل خاطر نشان کرد: ستاد دیه پیگیری‌های لازم را در نیمه دوم سال نیز انجام داده تا در مناسبت‌های پیش رو زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان اردبیل فراهم آید.

انتهای پیام/

منبع