چرخ تولید آرتاویل تایر بالاخره چرخید+فیلم - پایگاه خبری و اطلاع رساني آذرمغان گرمی
چرخ تولید آرتاویل تایر بالاخره چرخید+فیلم
چرخ تولید آرتاویل تایر بالاخره چرخید+فیلم
شناسه خبر : 761 | تاریخ انتشار : 13 آذر 1397 - 8:25 |

مجتمع صنعتی آرتاویل به عنوان بزرگترین کارخانه تایرسازی شمال و غرب کشور در شش کیلومتری شهر اردبیل احداث و با توجه به اهمیت و نقش تولیدات داخلی در افزایش درآمد ملی و همچنین توسعه صادارت غیرنفتی و نیز به منظور نیل به خودکفائی در زمینه تولید تایر، با بهره گیری از آخرین تکنولوژی در زمینه ساخت انواع تایر، از سال ۱۳۷۶ فعالیت تولیدی خود را آغاز نمود و نام تجاری ( گلدستون) را برای محصولات خود برگزید.

طبق اطلاعیه امور اداری مجتمع صنعتی ارتاویل تایر در ۲۶ آبان این کارخانه عظیم به علت نبود مواد اولیه تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده بود.

مواد اولیه این کارخانه پس کش و قوس های فراوان به دست تولید کنندگان رسید و دوباره چرخ تولید آن به دور تند افتاد.

قسمتی از مواد اولیه ارتاویل تایر تامین شد

 سید حامد عاملی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما،با بیان اینکه  سرمایه در گردش همه واحدهای تولیدی استان اردبیل کاهش یافته است، گفت:متاسفانه افزایش قیمت ارز سبب شده تا سرمایه در گردش همه واحدهای تولیدی این استان یک سوم شودکه با این وضعیت این واحدها در تامین مواد اولیه نیز دچار مشکل خواهند شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: با پیگیری های استاندار و سازمان صنعت ، معدن و تجارت اردبیل و تامین مواد اولیه مورد نیاز مشکل توقف تولید این واحد صنعتی برطرف شده است.

وی اظهار داشت: قسمتی از مواد اولیه مورد نیاز این واحد تولیدی تامین شده و بخش دیگری نیز بارگیری و در چند روز آینده تحویل این کارخانه می شود.
عاملی گفت: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده دیگر شاهد تعطیلی این واحد تولیدی استان به علت تامین نشدن به موقع مواد اولیه مورد نیاز نباشیم.

حقوق کارگران پرداخت شد

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری اردبیل گفت : به دنبال پی گیری های ویژه استاندار و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان علی الخصوص سرمایه گذار محترم طرح  و با تامین مواد اولیه مورد نیاز ، فعالیت کارخانه آرتاویل تایر اردبیل از سرگرفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، فرزاد قلندری از همکاری های مدیریت کارخانه مزبور در رفع مشکلات کارگران مجموعه قدردانی کرد و افزود : مدیرعامل آرتاویل تایر، حقوق کارگران را در روزهایی که تولید این کارخانه متوقف شده بود، پرداخت  کرده است.

استاندار اردبیل پیشتر گفته بود که توان تولید مواد اولیه این کارخانه را در کشور داریم که امید با تامین دوباره مواد این مهم فراموش نشود.

توان تولید مواد اولیه کارخانه ها را داریم

Image result for ‫استاندار اردبیل‬‎

استاندار اردبیل با اشاره به نوسانات دلار و مشکلات واحد های تولیدی استان ،معتقد است در این شرایط که بسیاری از واحدهای تولیدی استان مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش دارندمی توان با تخصیص ارز ازران قیمت و تسهیلات اشتغال، فعالیت این واحدها رونق می گیرد.

وی اظهار داشت:برای شتاب در روند توسعه استان بر دو عامل تقویت زیرساخت ها و افزایش سرمایه گذاری تاکید داریم و علیرغم مشکلاتی مانند نوسانات ارزی و تحریم های ظالمانه در چند ماه گذشته اقدامات خوبی به انجام رسیده است اما این میزان از پیشرفت کافی نیست و به تلاش بیشتری نیاز داریم.

بهنام جو تصریح کرد:در دوره تحریم به صورت طبیعی مشکلاتی برای کشور پیش می آید و مردم را دچار مشکل می کند اما باید از فرصت های به دست آمده از این تحریم هم استفاده کنیم، به عنوان مثال علت ایجاد مشکل موقت برای کارخانه آرتاویل تایر، عدم امکان تامین ماده اولیه کائوچو از خارج از کشور بود و در حالیکه امکان کاشت درخت آن در مناطق گرمسیر کشور وجود دارد و ما با استفاده از این فرصت و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی مقدمات کار را فراهم آوردیم تا این کارخانه بتواند در جنوب کشور از وزارت جهادکشاورزی زمین بگیرد و در یک دوره چند ساله در تامین ماده اولیه خود و کشور را به خودکفایی برساند.

انتهای پیام/


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.