به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ از ساعت ۱۵:۳۰ امروز در ورزشگاه ۴۰ نفری هنگ کنگ در حالی برگزار شد که نیمه نخست این دیدار با پیروزی ۴ بر دو شاگردان امیر قلعه نویی همراه بود. مهدی طارمی (۱۲- پنالتی و ۳۴- پنالتی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ از ساعت ۱۵:۳۰ امروز در ورزشگاه ۴۰ نفری هنگ کنگ در حالی برگزار شد که نیمه نخست این دیدار با پیروزی ۴ بر دو شاگردان امیر قلعه نویی همراه بود.

مهدی طارمی (۱۲- پنالتی و ۳۴- پنالتی و ۵۶) و سردار آزمون (۶۵) ا برای ایران و هی‌وی‌ما (۱۴) و پینتو (۶۰) برای هنگ کنگ گلزنی کردند.

ترکیب دو تیم

ملی‌پوشان ایران که صعود خود به دور نهایی انتخابی جام جهانی را قطعی کردند در این بازی با ترکیب زیر در میدان حضور خواهند داشت:

پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی (۶۶- صالح حردانی)، سید ابوالفضل جلالی (۶۶- میلاد محمدی)، محمد قربانی، سامان قدوس (۷۸- امید نورافکن)، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی (جواد اقایی پور – ۹۰)و سردار آزمون (۷۸- شهریار مغانلو)

همچنین وولفگانگ لویسر که به تازگی هدایت هنگ کنگ را بر عهده گرفته است ترکیب زیر را برای شروع این دیدار انتخاب کرد:

یاپ هونگ فای، لئون جونز (۷۳- اولیور گِربیشژوزه د سوزا گونکالوس، زی‌نام یوئه، وان سیو جان، تان چون لوک، چان شینیچی، جونینیو (۷۶- استفان)، چان‌مینگ رابی وو (۷۳- چئوک‌پان نیان) رابی وو، هی وی ما (۵۷- آنتونی پینتو) و مت اور (۷۶- مایکل اودبولوزور)

هت تریک طارمی مقابل هنگ‌کنگ برای رفع تاوان جوانگرایی دردفاع ایران

بازی پر اشتباه در دفاع ایران

تیم ملی ایران همانطور که انتظار می‌رفت تسلط کامل توپ و میدان داشت. شاید اگر دفع توپ مناسب هونگ فای دروازه‌بان هنگ کنگ در دقیقه دو بازی نبود مهدی طارمی خیلی زود می‌توانست گل اول را به ثمر برساند اما گلر میزبان با کمک تیر دروازه موفق شد توپ را دفع کند اما تنها ۱۰ دقیقه دیگر توانست دوام بیاورد تا اینکه مهدی طارمی پنالتی که مهدی قایدی با سانتر خود و اصابت توپ به دست مدافع هنگ کنگ کسب شد را به تور دروازه میزبان بچسباند.

پس از این گل هنگ کنگی‌ها بازی مستقیم را انجام دادند تا روی اشتباه آریا یوسفی در انتقال توپ از دفاع به خط میانی صاحب ضد حمله شوند و روی جاگیری «هی وی ما» که با اشتباه خلیل زاده تکمیل شده بود به گل تساوی انجامید. پس از این گل هم دفاع پر اشتباه ایران ناهماهنگ به نظر می‌رسید تا امین حزباوی و آریا یوسفی اشتباه‌های مکرر در فاز دفاعی داشته باشند.

برد یک نیمه‌ای با پنالتی‌های طارمی

بازی یکطرفه تیم ملی ایران ادامه داشت تا مهدی طارمی خودش توانست روی نفوذ از عمق دفاع هنگ کنگ با دروازه بان تک به تک شود و چاره‌ای برای گلر میزبان نسبت بیه خطا روی مهاجم ایران باقی نمانده و داور عمانی هم برای دومین بار نقطه پنالتی را نشان دهد تا بازی در ۴۵ دقیقه ابتدایی با پیروزی دو بر یک ایران به پایان برسد. گرچه تیم ملی ایران در نیمه نخست موقعیت‌های زیادی را توسط طارمی و سردار آزمون خراب کرد اما پنالتی‌های طارمی باعث کسب پیروزی در نیمه اول شد.

هت تریک طارمی مقابل هنگ‌کنگ برای رفع تاوان جوانگرایی دردفاع ایران

تاوان جوان‌گرایی در دفاع با تسلط مثلث خط حمله

نیمه دوم هم با بازی مالکانه شاگردان امیر قلعه نویی همراه بود. او که ترجیح داده بود خط دفاعی متفاوتی را وارد میدان کند و بهای جوان‌گرایی را با ایجاد تغییرات کلی بدهد در فاز تهاجمی باز هم مثلث طارمی، سردار و قایدی را با پاس‌های جهانبخش و قدوس شارژ می‌کرد تا آنها بارها دروازه حریف را با خطر تهدید کنند تا مهدی طارمی روی یکی از حمله‌ها بتواند هت تریک کرده و گل سوم خود و تیمش را در دقیقه ۵۷ با پاس مهدی قایدی به ثمر برساند.

بازیکنان هنگ کنگ که هیچ شانسی برای صعود از گروه نداشتند بازی شجاعانه خود را با اضافه کردن یک مهاجم دیگر به خط حمله ادامه دادند تا بتوانند در دقیقه ۵۹ در صحنه‌ای که به نظر می‌رسید روی علیرضا جهانبخش خطای محرز انجام شده است گل دوم را به ثمر برسانند.

با این حال جریان بازی تهاجمی ملی‌پوشان ایران ادامه داشت تا اینکه سردار آزمون توانست روی سانتر محمد قربانی و اشتباه خط دفاعی میزبان گل چهارم را با شوت زمینی محکم به ثمر برساند.

پس از این گل حمله‌های هنگ کنگ بیشتر و بیشتر شد تا دفاع متزلزل ایران چند بازی به زحمت بیفتد و قلعه نویی تاوان جوان‌گرایی در دفاع را با اشتباه‌های فردی جوانان خود بدهد اما دیگر خبری از گل نبود تا بازی با همان نتیجه ۴ بر دو به سود سفیدپوشان ایران به پایان برسد.

تیم ملی ایران با این پیروزی ۱۳ امتیازی شد تا موقتاً در صدر جدول گروه E قرار بگیرد. هنگ کنگ نیز همچنان با یک امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر