به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، عادل پورمحبت بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از مجتمع‌های گلخانه‌ای تولید صیفی‌جات در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای هیدروپونیک پرورش انواع صیفی‌جات با حمایت و مشارکت ۶۰ میلیارد ریالی بانک‌های عامل در اردبیل راه‌اندازی شد. وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار در این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، عادل پورمحبت بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از مجتمع‌های گلخانه‌ای تولید صیفی‌جات در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای هیدروپونیک پرورش انواع صیفی‌جات با حمایت و مشارکت ۶۰ میلیارد ریالی بانک‌های عامل در اردبیل راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار در این مجتمع‌های گلخانه‌ای با هدف توسعه پایدار و رونق اقتصادی منطقه حائز اهمیت است، تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۸ واحد گلخانه‌ای در مجموع به مساحت ۷۲ هزار متر مربع با تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای در اردبیل فعالیت می‌کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فعالیت ۱۰ شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی و دولتی را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: پرداخت تسهیلات برای فعالان این بخش با نرخ سود ۱۸ و ۲۰ درصد انجام می‌گیرد ولی ضروری است یارانه ۶ درصدی برای این فعالان اختصاص داده شود.

پورمحبت از فعالیت ۹ واحد پرورش قارچ خوراکی در اردبیل به مساحت ۱۶ هزار و ۵۷۱ متر مربع در اردبیل خبر داد و افزود: این واحدهای تولیدی سالانه بالغ بر پنج هزار و ۶۵۸ تن قارچ در اردبیل تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی به حمایت جهاد کشاورزی استان اردبیل از واحدهای پرورش قارچ خوراکی خبر داد و خاطرنشان کرد: به همین منظور یک واحد کمپوست قارچ خوراکی نیز به صورت فعال سالانه ۲۵ هزار تن کمپوست قارچ در اردبیل تولید می‌کند.

پورمحبت با اشاره به وضعیت گلخانه‌های صیفی استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر ۲۸ واحد گلخانه‌ای به مساحت ۷۲ هزار متر مربع با تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای را در اردبیل تولید می‌کند.

وی برنامه ابلاغی توسعه کشت گلخانه‌ای را در اردبیل ۱۲۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان بیش از ۶۸ هکتار تحقق یافته است.

پورمحبت اهمیت توسعه گلخانه‌ها در استان را یادآور شد و بیان کرد: کشت گلخانه‌ای به عنوان روشی پیشرفته می‌تواند راهی مطمئن برای رونق کشاورزی به ویژه در مناطق کم‌آب محسوب شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مزیت این واحدهای گلخانه‌ای را ایجاد شرایط لازم برای پرورش انواع صیفی‌جات از قبیل نور، رطوبت و دما قابل کنترل دانست و تصریح کرد: در این مجتمع‌ها به راحتی می‌توان در طول سال انواع محصولات را تولید کرد.

انتهای پیام/

منبع