مصطفی قلیزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: ما در سه سرفصل آموزشی به مددجویان ارائه خدمات می‌کنیم تا آنها با انگیزه‌ای مضاعف بتوانند در ایجاد فرصت‌های اشتغال اقدامات مؤثر و راهگشایی را انجام دهند. وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در گام […]

مصطفی قلیزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: ما در سه سرفصل آموزشی به مددجویان ارائه خدمات می‌کنیم تا آنها با انگیزه‌ای مضاعف بتوانند در ایجاد فرصت‌های اشتغال اقدامات مؤثر و راهگشایی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در گام نخست با آموزش‌های ارائه شده راه و رسم کارآفرینی را برای مددجویان یاد داده و در این زمینه اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل ارائه آموزش‌های پایدارسازی را در این حوزه یادآور شد و گفت: این برنامه‌های آموزشی نیز با هدف تقویت میزان اشتغال مددجویان انجام می‌شود تا طرح‌های مورد نظر منجر به ناکامی نشود.

قلیزاده افزود: سومین مرحله از آموزش‌های ما به شکل مهارت‌آموزی است تا با پشت سر گذاشتن این دوره‌های آموزشی توانمندسازی مددجویان انجام شده و آنها در حوزه اشتغال مورد نظر بتوانند موفق عمل کنند.

وی همراهی مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی را در ارائه این برنامه‌های آموزشی و صدور گواهینامه‌های مهارتی را به مددجویان یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۵۴۴ برنامه آموزشی در سال گذشته تعهد کرده بودیم که ۶ هزار و ۲۶۵ برنامه در سرفصل‌های تعیین شده تحقق پیدا کرده که ۹۶ درصد برنامه‌های آموزشی کمیته امداد استان اردبیل را شامل می‌شود.

قلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امسال نیز این برنامه‌های آموزشی ادامه خواهد یافت و تنها تفاوت برنامه آموزشی امسال با سال گذشته برای مددجویان ارائه آموزش‌های کسب و کار مرحله مقدماتی در بستر فضای مجازی است.

وی بیان کرد: در ۲ بخش آموزش پایدارسازی اشتغال و مهارتی همچنان برگزاری دوره‌ها را به صورت حضوری شاهد خواهیم بود.

قلیزاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آموزشگاه‌های استان در سامانه حیات اطلاعات خود را بارگذاری کردند تا ما از طریق این سامانه معرفی مددجویان را برای گذراندن دوره‌های آموزشی انجام می‌دهیم تا در نزدیک‌ترین محل سکونت آموزش به این مددجویان ارائه شود.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای مددجویان منوط به گذراندن این دوره‌های آموزشی است و امیدواریم مددجویان با پشت سر گذاشتن این دوره‌های آموزشی و دریافت مدارک معتبر بتوانند در حوزه کارآفرینی و رونق کسب و کار موفق عمل کنند.

قلیزاده گفت: ما در همه رشته‌های مهارتی که فنی و حرفه‌ای تعریف کرده و همچنین رشته‌های صنایع دستی آماده ارائه خدمات به مددجویان هستیم تا با پشت سر گذاشتن دوره‌های مهارتی در سه سطح بتوانند اشتغال مورد نظر را پیدا کنند.

وی افزود: در قبال ارائه گواهینامه‌های مهارتی و مجوز پروانه کسب، پرداخت تسهیلات انجام می‌شود و رصد و پایش طرح‌ها نیز در قالب گروه‌های نظارتی در حال انجام است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغالزا به مدت سه تا پنج سال بسته به نوع طرح مشمول نظارت‌های مستمر بوده و ارزیابی‌ها از این طرح‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر