رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور از مشارکت بسیج اصناف در کنترل و نظارت بر بازار به درخواست دولت خبر داد.

غلامرضا حسن‌پور در حاشیه گردهمایی اصناف و بازاریان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: به صورت مستمر پیگیری‌های لازم را برای حل مشکلات اصناف و بازاریان انجام می‌دهیم که مقرر شده در حوزه مالیات نیز ضرایب برای اصناف کشور متفاوت در نظر گرفته شود چرا که درآمد اصناف به شهرهای بزرگ با کوچک هیچ همخوانی ندارد و دریافت مالیات نیز باید بر همین اساس انجام شود.

مشارکت بسیج اصناف در کنترل و نظارت بر بازار
وی مشارکت بسیج اصناف را در کنترل و نظارت بر بازار با درخواست دولت یادآور شد و تصریح کرد: دولت با جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی به بزرگترین و شجاعانه‌ترین حرکت اقتصادی دست زده و ما باید دولت را در این زمینه کمک و یاری کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: بیشترین تاکید ما بر نظارت‌ها و بازرسی‌ها از مبدأ است که این کار را از ۵۰ شرکت تولیدکننده روغن آغاز کردیم تا در مبدأ تخلفی را شاهد نباشیم.

حسن‌پور با بیان اینکه کمتر از پنج درصد تخلفات در صنوف رخ می‌دهد و ۹۵ درصد تخلفات صنفی در واحدهای تولیدی و مجموعه‌های بزرگ اتفاق می‌افتد، افزود: سعی ما بر این است تا با نظارت بیشتر بر گلوگاه‌های اصلی تولید محصولات جلوی تخلفات را بگیریم.

وی نمونه این اقدام را تشدید نظارت در حوزه آرد و نان و از مبدأ اعلام کرد و ادامه داد: ما از ادارات غله، سیلو و کارخانه‌های آرد نظارت‌ها و بازرسی‌های خودمان را تشدید کردیم تا کمترین تخلف را در این حوزه شاهد باشیم.

اجرای طرح نظارت هوشمند با همراهی کسبه و بازاریان
حسن‌پور از اجرای طرح نظارت هوشمند با همراهی کسبه و بازاریان خبر داد و بیان کرد: مقدمات این طرح آماده شده و امیدواریم به صورت هوشمند نظارت و بازرسی‌ها را به نحوی انجام دهیم تا در فرآیند تولید تا مصرف کالا مشکلی به وجود نیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در قالب طرح نظارت هوشمند سعی ما بر این خواهد بود تا همچون نصب دستگاه جی. پی. اس به وسایل نقلیه، ورود کالا به کشور و عرضه آن را به حوزه‌های مختلف مورد رصد و پایش قرار دهیم تا با کمترین تخلف کالا به قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

حسن‌پور اقدام مناسب دولت را در حذف ارز ترجیحی و همراهی بازاریان و اصناف یادآور شد و بیان کرد: ارز ترجیحی اقتصاد کشور را به سمت فساد سوق می‌داد که با اصلاح این فرآیند در دولت مردمی رئیسی قرار است تا اصلاح نظام اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها به شکل مردمی انجام شده و جلوی تلفات گرفته شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور تصریح کرد: سازمان جامعه اصناف و بازاریان تلاش می‌کند تا با تشدید نظارت‌ها جلوی تخلفات را از مبدأ گرفته و زمینه آرامش بیشتر را در بازار مهیا کند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مریم صدیقی