به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمد جعفرزاده عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا همه جمعیت هدف در استان اردبیل در برابر بیماری کرونا واکسینه شوند که اگر این اتفاق رخ دهد، ما دغدغه کمتری در مورد شیوع سویه امیکرون خواهیم داشت. وی تعداد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمد جعفرزاده عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا همه جمعیت هدف در استان اردبیل در برابر بیماری کرونا واکسینه شوند که اگر این اتفاق رخ دهد، ما دغدغه کمتری در مورد شیوع سویه امیکرون خواهیم داشت.

وی تعداد بستری‌های کرونایی بیمارستان‌های استان را ۱۴۰ بیمار اعلام کرد و گفت: تاکنون علائمی از سویه امیکرون در استان اردبیل مشاهده نشده و تلاش بر این است تا با ترغیب و تشویق مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوی انتشار این ویروس خطرناک گرفته شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بالاترین ایمنی در برابر ویروس جهش‌یافته کرونا را انجام ۳ دز واکسن و همچنین زدن ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها اعلام کرد و افزود: هم استانی‌ها باید در شب یلدا از دورهمی پرهیز کرده و با رعایت فاصله اجتماعی سعی کنند از هرگونه سهل‌انگاری و ساده‌انگاری به دور باشند.

جعفرزاده با بیان اینکه ۸ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل تاکنون دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت نکردند، ادامه داد: همچنان تزریق دز سوم واکسن کرونا نیز در اولویت است و تاکنون ۲۵ درصد جمعیت استان اردبیل دز سوم واکسن را دریافت کردند.

وی خطرناک بودن سویه امیکرون را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما اگر جانب احتیاط را رعایت کنیم قطعاً از گذرگاه این سویه خطرناک کرونا نیز به سلامت عبور خواهیم کرد که به دقت مسائل و موضوعات مختلف رصد می‌شود تا شرایط همه‌گیری این ویروس خطرناک را شاهد نباشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: تلاش ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بر تقویت و توسعه نظارت‌هاست تا بستر و زمینه حرکت مناسب و مطلوب ایمن‌سازی در برابر بیماری خطرناک کرونا و سویه امیکرون بیش از گذشته فراهم آید.

انتهای پیام/

منبع