داود شایقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ‌ اظهار کرد: برنامه ششم توسعه به پایان رسیده و قرار است در نیمه اول سال آینده برنامه هفتم توسعه از سوی دولت به مجلس ارائه شود. اردبیل از عقب‌ماندگی‌های متعددی رنج می‌برد وی تصریح کرد: برای استان‌ها نیز رویکرد تدوین برنامه هفتم توسعه ابلاغ […]

داود شایقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ‌ اظهار کرد: برنامه ششم توسعه به پایان رسیده و قرار است در نیمه اول سال آینده برنامه هفتم توسعه از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

اردبیل از عقب‌ماندگی‌های متعددی رنج می‌برد

وی تصریح کرد: برای استان‌ها نیز رویکرد تدوین برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده و ما با جمع‌بندی نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی سعی داریم تا به صورت استانی راهکارها و راهبردها را ارائه کنیم که انتظار می‌رود در برنامه هفتم توسعه بخش عظیمی از عقب‌ماندگی‌های این استان رفع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و مدیران دستگاه‌های اجرایی در یک سال اخیر بیش از پنج هزار میلیارد تومان منابع از ردیف‌های مختلف به استان جذب شده و تلاش بر این است تا جذب این منابع در مسیر عمران و آبادانی استان اردبیل ادامه پیدا کند.

شایقی افزود: اردبیل از عقب‌ماندگی‌های متعددی رنج می‌برد ولی تلاش بر این است تا با تکمیل راه آهن، توسعه بزرگراه‌ها و تأمین آب شرب شهری و روستایی اقدامات مؤثر و رضایت‌بخشی انجام شود که قطعا در برنامه هفتم توسعه این رویکردها تقویت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد اهداف و برنامه‌های توسعه ششم در استان اردبیل تحقق یافته و این روند با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

هدف از سرشماری عمومی نفوس و مسکن دسترسی به اطلاعات محرمانه خانوارها نیست

شایقی به سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت آزمایشی در ۴۰ روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ‌از هر استان یک شهرستان مبنای سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن قرار گرفت که در استان اردبیل نیز شهرستان گرمی برای این امر انتخاب شد تا با استفاده از تکنولوژی و امکانات جدید سرپرستان خانوارها با مراجعه به سایت مورد نظر، اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: در ۴۰ روز گذشته در شهرستان مرزی گرمی استقبال خوبی را از ساکنان این منطقه شاهد بودیم که با همکاری ادارات ثبت احوال و پست و از طریق کد پستی و کد ملی سرپرستان خانوارها نسبت به تأیید اطلاعات و ثبت آنها اقدام کرده و ما سرشماری ثبتی مبنا را شاهد بودیم.

شایقی بیان کرد: قطعا همین روند در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ مد نظر خواهد بود تا با کمترین تأخیر و تعلل به سرعت جمع‌آوری اطلاعات انجام شده و در سامانه‌ها به روزرسانی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: به هیچ وجه هدف دسترسی به اطلاعات محرمانه خانوارها و یا انتشار آن نیست بلکه سعی بر این است تا با به‌روزرسانی اطلاعات در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها بتوان درست و دقیق تصمیم‌گیری کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار