علی نیکزاد در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: هر چند در سال‌های اخیر نمایندگان مجلس سعی کردند تا حوزه اختیارات توزیع منابع و اعتبارات به استان‌های مختلف دادن شود ولی همچنان بخش عظیمی از منابع کشور در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاست که باید مدیران استانی از این ظرفیت عظیم بیشترین بهره را […]

علی نیکزاد در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: هر چند در سال‌های اخیر نمایندگان مجلس سعی کردند تا حوزه اختیارات توزیع منابع و اعتبارات به استان‌های مختلف دادن شود ولی همچنان بخش عظیمی از منابع کشور در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاست که باید مدیران استانی از این ظرفیت عظیم بیشترین بهره را ببرند.

وی تصریح کرد: نمایندگان استان آمادگی حضور در مجموعه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف را دارند تا برای دستگاه‌های مختلف اعتبارات از ردیف ملی جذب کرده و به توسعه و عمران استان کمک کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکل شهرداری نیر و کورائیم قرار شد در هفته آینده جلسه‌ای را در تهران با حضور معاون وزیر کشور در امور شهرداری ها و دهیاری ها برگزار کنیم تا نسبت به تأمین امکانات، خرید ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن شهرداری ها کمکی جدی شود.

نیکزاد افزود: تا دهه فجر امسال قرار شد تا مشکل توسعه فاضلاب نیر برطرف و اثرات زیست‌محیطی مخرب آن نیز رفع شده و پروژه مورد نظر آماده بهره‌برداری شود.

وی حضور سرمایه‌گذاران را در این مناطق به ویژه شستا و سایر مجموعه‌های سرمایه‌گذاری بزرگ را یادآور شد و خاطر نشان کرد: قرار بود شستا در منطقه نیر دامداری راه‌اندازی کند که در این زمینه پیگیری های لازم انجام شده تا منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح اشتغال‌آفرین فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به عقیم ماندن طرح‌های توسعه‌ای در شهرک تخصصی آب نیر اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳ واحد تولید آب در این شهرک فعال است و قرار شد قبل از پایان سال تعدادی از سرمایه‌گذاران در این شهرک حاضر شده و نسبت به راه‌اندازی و یا فعال کردن واحدهای نیمه‌تمام و راکد اقدام کنند.

نیکزاد تصریح کرد: مجلس تلاش می کند تا در هفته‌های آینده لایحه بودجه ۱۴۰۱ را با اولویت تأمین معاش مردم به تصویب رسانده و امکان بهبود وضعیت اقتصادی را در جامعه فراهم آورد.

انتهای پیام/

منبع