حسن نظیفی در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان اظهار داشت: شرکت مغان برای برداشت گندم از لحاظ لجستیکی در آمادگی کامل بوده و این بنگاه اقتصادی در راستای سیاست‌های راهبردی وزارتخانه جهاد کشاورزی نسبت به کاشت محصولات استراتژیک همچون گندم، کلزا و چغندر قند اقدام می‌کند که میزان آن در خصوص گندم ۳ هزار […]

حسن نظیفی در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان اظهار داشت: شرکت مغان برای برداشت گندم از لحاظ لجستیکی در آمادگی کامل بوده و این بنگاه اقتصادی در راستای سیاست‌های راهبردی وزارتخانه جهاد کشاورزی نسبت به کاشت محصولات استراتژیک همچون گندم، کلزا و چغندر قند اقدام می‌کند که میزان آن در خصوص گندم ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های راهبردی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان کشت محصولات جدید از قبیل چغندر علوفه ای، مخلوط نخود با جو و تریتیکاله می‌باشد که محصول مذکور برای اولین بار در سطح ۱۷۶ هکتار کشت شده و این محصول اوایل آبان ماه سال گذشته کشت شده و اردیبهشت ماه برداشت آن آغاز شد.

خرید دستگاه‌ها و ادوات مورد نیاز کشت و صنعت

نظیفی بارش‌های اخیر را برکت الهی توصیف و بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و مدیریت بحران کم آبی سطح سبز گندم در وضعیت خوبی بوده و تراکم بوته در واحد سطح، مناسب می‌باشد و پیش بینی می‌شود، ضمن حفظ رکورد سال قبلی میزان راندمان محصول در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان گفت: مرحله داشت گندم با دقت و مراقبت‌های کارشناسی کشاورزی به بهترین وضعیت ممکن انجام شده و مراحل پایانی خویش را سپری می‌کند. با هماهنگی‌هایی که با واحدهای پشتبانی کننده برای برداشت گندم انجام گرفته، این واحدها از لحاظ لجستیکی در آمادگی کامل می‌باشند تا در موقع مناسب که اوایل تیر ماه می‌باشد، نسبت به برداشت محصول مذکور اقدام نمایند.

معاون کشاورزی و دامپروری تصریح کرد: مکانیزاسیون شرکت در سایه تخصیص اعتبار مناسب و خرید دستگاه‌ها و ادوات مورد نیاز از ۷ دهم به ½ ارتقا یافته و به منظور افزایش ضریب مکانیزاسیون دستگاه‌های جدید خریداری و وارد ناوگان خواهد شد.

نظیفی خاطر نشاگفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دارای تجربیات فراوانی در زراعت و کشاورزی بوده و با وجود کارشناسان ماهر و زبده رکوردهای خوبی را به دست آورده است که جای ستودن دارد و جهت تبادل مهارت‌ها لازم است، تورهای علمی برای بازدید از مزارع کشورهای خارجی تشکیل داده و نسبت به بروز کردن معلومات اقدام شود.

تولید ۴۰ نوع محصول در منطقه مغان

وی تراکم بوته‌ها را مناسب ارزیابی و اضافه کرد: وضعیت موجود مزارع بیانگر اهتمام ویژه‌ای است که در مراحل کاشت و داشت انجام شده و مطمئناً تاثیر آن در تامین امنیت غذایی کشور چشمگیر خواهد بود.

نظیفی ادامه داد: ارتباطات بین المللی شرکت و سرمایه گذاری در خصوص ارقام کیفی، پربازده و مقاوم به سرما و آفات به خصوص در زمینه محصولات استراتژیک کار فوق العاده‌ای بوده و ارقام کشت شده به صورت پایلوت که از صربستان آورده شده است، نتایج شگرفی برای کشاورزی شرکت، منطقه و کشور خواهد داشت.

وی گفت: منطقه مغان از پتانسیل بالایی در کشت و تولید محصولات مختلف کشاورزی برخوردار بوده و بیش از ۴۰ نوع محصول در آن کشت و برداشت می‌شود و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز با ظرفیت‌های فراوانی همچون اراضی وسیع، یکپارچه، حاصلخیز و زیرساخت‌هایی که فراهم شده است، نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی کشور داشته و سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی، باغی و صنعتی تولید و روانه بازار هدف می‌کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار