دبیر نهاد پیشرفت وابسته به بنیاد مستضعفان در شهرستان گرمی گفت: امسال با حمایت بنیاد علوی ۷ پروژه آبخیزداری در شهرستان گرمی اجرا می‌شود.

به گزارش آذرمغان، علی قیطانی، دبیر نهاد پیشرفت وابسته به بنیاد مستضعفان در شهرستان گرمی گفت: امسال با حمایت مالی بنیاد علوی و با صرف ۵۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، هفت پروژه آبخیزداری در این شهرستان اجرا می‌شود.

او افزود: نهاد پیشرفت وابسته به بنیاد جانبازان، اجرای این پروژه‌ها را با توجه به نیاز و استعداد شهرستان گرمی در بخش آبخیزداری و آبخوان‌داری متقبل شده است.

دبیر نهاد پیشرفت وابسته به بنیاد مستضعفان در شهرستان گرمی بیان کرد: این نهاد برای اجرای این پروژه‌‎های مشارکتی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، با تقبل نیمی از اعتبار مورد نیاز، ۲۰ میلیارد ریال از طریق بنیاد علوی برای اجرای پنج پروژه در حوزه آبریز “چلک چایی” و در روستای چلک از توابع بخش مرکزی شهرستان گرمی هزینه می‌کند.

قیطانی افزود: برای اجرای ۲ سازه آبخیزداری در حوزه آبریز “گرمی چایی” نیز ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه می‌شود که سهم بنیاد مستضعفان از این پروژه‌ها هفت میلیارد ریال برآورد شده است.

او اضافه کرد: با مشارکت بنیاد مستضعفان و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، نهضت احداث سازه‌های آبخیزداری در گرمی مغان شکل گرفته است.

دبیر نهاد پیشرفت وابسته به بنیاد مستضعفان در شهرستان گرمی تاکید کرد: با توجه به حساسیت شهرستان گرمی از لحاظ فرسایش خاک و سیلاب خیز بودن منطقه، جلوگیری از وقوع سیلاب، تاخیر در ایجاد رسوب و فرسایش، تثبیت آبراهه، تقویت آب‌های زیر زمینی و بهبود آبیاری اراضی کشاورزی، احداث سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در این شهرستان در اولویت قرار گرفته است.

 

 

قیطانی همچنین گفت: نقش سازه‌های آبخیزداری در حفظ پوشش گیاهی خاک و همچنین تقویت چشمه‌ها و قنات‌ها در پایاب بند‌های احداث شده بسیار حائز اهمیت است و امید است اجرای این سازه‌ها در مناطق مورد نیاز شهرستان گرمی ادامه یابد.

نهاد پیشرفت وابسته به بنیاد مستضعفان از ۲ سال پیش فعالیت خود را در شهرستان گرمی آغاز کرده و در سال گذشته با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مستضعفان و استانداری اردبیل، اجرای طرح‌های عمرانی در شهرستان گرمی با مدیریت بنیاد علوی آغاز شده است.

بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده، ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز طرح‌های عمرانی در شهرستان گرمی توسط بنیاد علوی وابسته به بنیاد جانبازان تأمین کرده و در اختیار نهاد پیشرفت شهرستان گرمی قرار می‌دهد و ۵۰ درصد مابقی نیز باید از سوی استانداری اردبیل و نهاد‌های دولتی تأمین شود.

نهاد پیشرفت شهرستان گرمی زیر مجموعه و وابسته به بنیاد مستضعفان بوده و برای اجرای طرح‌های عمرانی، توسعه‌ای، اشغال آفرینی، حمایت از طرح‌های اشتغالزا، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی در شهرستان گرمی گام‌های موثری را برداشته است.

انتهای پیام/