به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ذبیح‌اله سلمانی عصر شنبه در آیین سه طرح اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: ۶۸ طرح اقتصادی در استان اردبیل در ایام دهه فجر به بهره‌برداری رسید که سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی را برای این طرح‌ها شاهد بودیم. وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از منابع مورد نیاز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ذبیح‌اله سلمانی عصر شنبه در آیین سه طرح اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: ۶۸ طرح اقتصادی در استان اردبیل در ایام دهه فجر به بهره‌برداری رسید که سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی را برای این طرح‌ها شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از منابع مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها از سوی سرمایه‌گذاران تأمین شده بود و بانک‌های عامل استان نیز ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را برای کارآفرینان قرار دادند تا نسبت به تکمیل این طرح‌ها هزینه کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد مأموریت اصلی وزارت اقتصاد و دارایی را حمایت از سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و همچنین فعالان اقتصادی برشمرد و گفت: از منابع مختلف به ویژه تبصره ۱۸ تسهیلات مورد نیاز تأمین می‌شود تا ما شرایط مطلوب‌تری را در تقویت جبهه تولید شاهد باشیم.

سلمانی افزود: سال گذشته ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به استان اختصاص یافت که این رقم در مرحله عملیاتی به یک‌هزار و ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت که ۱۱۸ درصد جذب منابع از این محل برای استان رقم خورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال نیز سهمیه خاصی به استان‌ها اختصاص یافته و تا ۲ هفته آینده با همکاری سازمان برنامه و بودجه قرار است ۷۶ هزار میلیارد تومان منابع از این محل به تولیدکندگان و صنعتگران پرداخت شود.

سلمانی اضافه کرد: ‌در حوزه مالیات به مدیران استانی اختیارات تامی داده شده تا مشوق‌های حمایتی برای فعالان اقتصادی و تولیدی در نظر گرفته شود که در بودجه سال آینده نیز در این زمینه تمهیداتی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: قرار است هفت واحد درصد معافیت مالیاتی برای تولیدکنندگان در سال آینده در نظر گرفته شود تا پرداختی مالیات از ۲۵ درصد به کمتر از ۱۸ درصد برسد.

سلمانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای ۲ طرح صنعتی بزرگ در این استان با همکاری بانک ملی و صادرات پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده که از هفته آینده امیدواریم پرداختی‌ها را در این حوزه شاهد باشیم.

وی به تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در استان و تلاش برای رفع قوانین مزاحم اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان این استان اقدامات مؤثر و قابل تحسینی را در این حوزه همچنین جلب تسهیلات تبصره ۱۸ انجام دادند.

سلمانی تصریح کرد: در ایام دهه فجر در استان اردبیل در کنار افتتاح طرح‌های اقتصادی، شاهد بهره‌برداری نمادین از سه طرح تولیدی بودیم که اولین واحد کارخانه تولید شکلات و آب‌نبات بود که با ظرفیت پنج هزار و ۲۰۰ تن در سال به بهره‌برداری رسید.

وی میزان سرمایه‌گذاری این طرح را ۵۳ میلیارد ریال با اشتغال ۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: این میزان اشتغال تا ۲۰۰ نفر در طرح‌های توسعه‌ای پیش‌بینی شده و ما در کنار پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات، سعی خواهیم کرد در طرح توسعه نیز منابع مورد نظر را برای این طرح تأمین کنیم.

سلمانی به افتتاح کارخانه تولید پودر لباسشویی اشاره کرد و افزود: در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل این واحد با ظرفیت سه هزار تن و حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و سعی ما بر این است تا از محل تبصره ۱۸ تسهیلات مورد نیاز کارآفرینان این حوزه را نیز تأمین کنیم.

وی به افتتاح سردخانه ۸۰۰ تنی در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این مجموعه ۱۱.۵ میلیارد تومان است که یک میلیارد تومان از این منابع تسهیلات بانکی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد درخواست سرمایه‌گذار این پروژه را برای بهره‌مندی از پنج میلیارد تومان منابع یادآور شد و بیان کرد: در طرح توسعه قرار است واحدهای متعددی نظیر سورتینگ نیز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار