به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی اردبیل، بهلول تکلوی اظهار کرد: هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم آلایش خوراکی دامی منجمد و تاریخ منقضی در یکی از سردخانه های اردبیل ضبط و امحاء شد. وی افزود: این میزان فرآورده در اجرای نظارت بهداشتی دامپزشکی به علت نامناسب بودن […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی اردبیل، بهلول تکلوی اظهار کرد: هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم آلایش خوراکی دامی منجمد و تاریخ منقضی در یکی از سردخانه های اردبیل ضبط و امحاء شد.

وی افزود: این میزان فرآورده در اجرای نظارت بهداشتی دامپزشکی به علت نامناسب بودن شرایط ارگانو لپتیکی و انقضاء تاریخ مصرف ضبط، امحاء و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با تاکید بر اینکه تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی در راستای تضمین و تامین امنیت غذایی خط قرمز دامپزشکی است از مردم خواست به عنوان شهروند ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند.

تکلوی تصریح کرد: شهروندان گوشت سفید و آلایش خوراکی دام مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی تهیه کرده و حتما به تاریخ تولید و انقضاء محصول توجه کرده و موارد مشکوک را به دامپزشکی گزارش کنند و مطمئن باشند به گزارشهای واصله در اسرع وقت رسیدگی می شود.

وی با اشاره به ابتلاء چهار نفر از اهالی استان به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تایید قطعی دو نفر به این بیماری گفت: از انجائیکه یکی از مهمترین راههای انتقال این بیماری مشترک بین انسان و دام کشتار غیر مجاز دام و مصرف گوشت حاصل از آن است به شهروندان اکیدا توصیه می کنیم گوشت قرمز مورد نیاز خود را از قصابی‌های مجاز خریداری و به هنگام خرید به مهر بهداشتی دامپزشکی و نیز لیبلی که بر روی ساق ران لاشه استحصالی که موید کشتار در کشتارگاه و رعایت پروسه نگهداری در پیش سرد کن است دقت نمایند.

انتهای پیام/

منبع