به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، بهلول تکلوی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای نظارت بهداشتی دامپزشکی ۷۶۰۰ کیلوگرم آلایش خوراکی دامی منجمد به علت نامناسب بودن شرایط ارگانو لپتیکی و انقضا تاریخ مصرف ضبط، امحا و از چرخه مصرف انسانی خارج شد. وی بیان کرد: تأمین بهداشت و سلامت […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، بهلول تکلوی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای نظارت بهداشتی دامپزشکی ۷۶۰۰ کیلوگرم آلایش خوراکی دامی منجمد به علت نامناسب بودن شرایط ارگانو لپتیکی و انقضا تاریخ مصرف ضبط، امحا و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی بیان کرد: تأمین بهداشت و سلامت فراورده‌های خام دامی در راستای تضمین و تأمین امنیت غذایی خط قرمز دامپزشکی است و از مردم تقاضا می‌کنیم به عنوان شهروند ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و گوشت سفید و آلایش خوراکی دام مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد: مصرف کنندگان حتماً به تاریخ تولید و انقضا محصول توجه کرده و موارد مشکوک را به دامپزشکی گزارش نمایند و مطمئن باشند به گزارش‌های واصله در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

تکلوی با اشاره به ابتلاء چهار نفر از اهالی استان به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزود: ابتلاء دو نفر تأیید قطعی شده است و از آنجایی که یکی از مهمترین راه‌های انتقال این بیماری مشترک بین انسان و دام کشتار غیر مجاز دام و مصرف گوشت حاصل از آن است به شهروندان اکیداً توصیه می‌کنیم گوشت قرمز مورد نیاز خود را از قصابی‌های مجاز خریداری کنند.

وی تصریح کرد: خریداران به هنگام خرید به پايگاه خبري تحليلي آذرمغان بهداشتی دامپزشکی و نیزلیبلی که بر روی ساق ران لاشه استحصالی که موید کشتار در کشتارگاه و رعایت پروسه نگهداری در پیش سرد کن است دقت نمایند.

انتهای پیام/

منبع