مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی امام (ره) در استان اردبیل گفت: حدود ۳ هزار دوز واکسن کووایران برکت نیز به اردبیل ارسال شده و از دیروز تزریق این واکسن در استان اردبیل آغاز شده است.

مهدی افتخاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی اردبیل را در پی دارد، اظهار داشت: در دو سال گذشته تا به امروز بیش از ٧۵٠ طرح اشتغالزای خرد و خانگی مورد حمایت بنیاد برکت قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد ۶ هزار شغل توسط بنیاد برکت در مناطق محروم و روستایی استان اردبیل افزود: طرح‌های بنیاد در سال‌های گذشته عمدتا در شهرستان‌های خلخال، کوثر و بیله‌سوار اجرا شده است اما از سال‌جاری ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی برای همه شهرستان‌های استان پیش بینی شده است که در حال اجرایی شدن است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی امام (ره) در استان اردبیل با تاکید بر این‌که اشتغال‌زایی و تولید اصلی‌ترین فعالیت این بنیاد است، بیان کرد: به منظور توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی تسهیلات با شرایط مناسب برای هر طرح در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای هر طرح وام ۵٠ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد با تنفس سه الی شش ماهه و مدت بازپرداخت سه تا پنج ساله توسط بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش بینی شده است.

افتخاری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ تسهیلگر در استان اردبیل در شناسایی روستاها، استقرار طرح‌های اشتغال‌زا و انجام امور اداری و ارائه تسهیلات فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم با عملیاتی کردن برنامه اشتغال امسال ۱۰ درصد از آمار کل بیکاری استان جبران شود.

وی افزود: طبق سیاست ابلاغی و تأکیدات مقام معظم رهبری مناطق و روستاهای محروم و کم‌برخوردار در اولویت اجرای طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور ستاد اجرای فرمان امام (ره) قرار دارد که تمامی این فعالیت‌ها با همکاری و تعامل بنیاد برکت اجرا می‌شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی امام (ره) در استان اردبیل در رابطه با سایر خدمات ارائه شده توسط بنیاد برکت نیز اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ایام کرونا در استان اردبیل غیر از اجرای طرح های اشتغال زایی، نزدیک به ١٣٠ هزار بسته غذایی، پروتئینی، بهداشتی، کیف و لوازم التحریر از طریق گروه‌های مردمی در استان توزیع نموده است.

افتخاری ادامه داد: اهداء٨٠ سری جهیزیه به نوعروسان در استان، ساخت هزار واحد مسکن ملی که تاکنون ۵۴٠ واحد آن به پیشرفت بالای ۵٠ درصد رسیده است از جمله دیگر اقدامات بنیاد بوده است.

وی همچنین به فعالیت‌های دوران کرونایی بنیاد برکت نیز اشاره کرد و افزود: شرکت‌های دارویی زیر مجموعه ستاد در این ایام بیشترین نقش را در تأمین لوازم ضروری مورد استفاده در بیمارستان‌ها و تهیه داروهای مهمی همچون رمسیدویر در استان ما برعهده داشته‌اند.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی امام (ره) در استان اردبیل در پایان با بیان اینکه ساخت نخستین واکسن ایرانی به نام کوو برکت از مهم ترین کارهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره بوده است که حقیقتا در همه این موارد جهادی و خستگی‌ناپذیر در میدان بوده است، افزود: حدود ۳ هزار دوز واکسن کووایران برکت نیز به اردبیل ارسال شده و از دیروز تزریق این واکسن در استان اردبیل آغاز شده است.

انتهای پیام/