به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، دولت لطفی در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی تکریم از خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: خیرین استان اردبیل تاکنون ۳۹۸ مدرسه را با همراهی مجموعه نوسازی اجرایی و عملیاتی کردند که این مدارس در قالب یک‌هزار و ۵۸۸ کلاس درس تحویل […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، دولت لطفی در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی تکریم از خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: خیرین استان اردبیل تاکنون ۳۹۸ مدرسه را با همراهی مجموعه نوسازی اجرایی و عملیاتی کردند که این مدارس در قالب یک‌هزار و ۵۸۸ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز ساخت ۷۳ مدرسه با مشارکت خیرین در استان اردبیل در مرحله اجراست که انتظار می‌رود تا مهرماه سال آینده بخش عظیمی از این پروژه‌های آموزشی تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل سیاست سازمان نوسازی مدارس را در سال‌های اخیر در کنار حمایت از خیرین، مشارکت از طریق جذب اعتبارات ملی اعلام کرد و گفت: به هر اندازه‌ای که خیرین در بحث مدرسه‌سازی ورود پیدا کنند به همان میزان از منابع ملی به شکل متمرکز برای تکمیل این پروژه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

لطفی افزود: پیشنهاد ما این است که خیرین به جای احداث یک مدرسه به شکل صد درصد با تأمین منابع مالی خود، ساخت دو مدرسه را به شکل مشارکتی ۵۰ به ۵۰ با نوسازی مدارس آغاز کنند تا بیشترین جذب اعتبارات ملی را از این محل شاهد باشیم.

وی از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در آبان ماه خبر داد و خاطر نشان کرد: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل دو سال است که به دلیل شرایط کرونایی به شکل مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود که امسال نیز تصمیم گرفتیم در آبان ماه این جشنواره را به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار کنیم.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در قالب اجرای طرح آجر به آجر کمک و مساعدت اهالی استان را در امر مدرسه‌سازی شاهد بودیم که ساخت دو واحد آموزشی از این محل آغاز شده است.

وی با دعوت از اهالی استان به ویژه کودکان و نوجوانان برای مشارکت در طرح پویش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به رنگ مدرسه بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا در قالب این طرح امر مدرسه‌سازی و کمک‌های خیرخواهانه را به شکل مناسب هدف‌گذاری کرده و زمینه افزایش تلاش‌های مؤثر را در این بخش مهیا کنیم.

انتهای پیام/

منبع