مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تبدیل کل راه‌های مواصلاتی استان به ۴ خطه ایمن و بزرگراه به ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که بخشی از این منابع از طریق ردیف‌های ملی تأمین می‌شود.

محبوب حیدری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی همراه و هم راستا با فعالیت‌های راهداران پرتلاش سعی دارد تا زمینه سفر ایمن و کم حادثه را برای هموطنان فراهم کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با گرامیداشت هفته حمل و نقل و فرا رسیدن روز راهدار تصریح کرد: یکم دی ماه همه ساله در تجلیل از راهداران به این نام نامگذاری شده که ما نیز جا دارد از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی راهداران قدردانی کنیم.

حیدری افزود: بدون همراهی و همکاری راهداران فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان در ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها بی نتیجه و بی ثمر است و از همین رو راهداران تلاش می کنند تا با استقرار در فصول سرد و گرم سال در راه‌ها و محورهای مواصلاتی به هموطنان ارائه خدمات کنند.

اخذ مجوز ۲۳ برای اکثر راه‌های مطالعه شده استان اردبیل
وی سردسیر بودن استان را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط صعب‌العبور و وجود گردنه‌های متعدد در این استان راهداران با تلاشی خستگی ناپذیر همواره در جاده‌ها زمینه امنیت و آرامش بیشتر را فراهم می کنند.

حیدری به ایمن‌سازی راه‌ها با عملیات روکش آسفالت، بهسازی، نصب گاردریل، علایم راهنمایی و رانندگی و سایر فعالیت‌ها در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در سال‌های اخیر توسعه بزرگراه‌ها را هدف‌گذاری کرده که نمونه آن اخذ مجوز ۲۳ برای اکثر راه‌های مطالعه شده استان در کنار انجام مطالعات امکان‌سنجی و زیست محیطی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه در اولویت اداره کل راه و شهرسازی است که در مناطق مختلف استان از شمال گرفته تا جنوب و از شرق تا غرب اجرای این پروژه‌ها مد نظر است.

حیدری بیان کرد: از مجموع راه‌های استان اردبیل توسعه بزرگراه‌ها به میزان ۳۰۰ کیلومتر در حال انجام است که برای تکمیل آنها به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

برای تبدیل راه‌های مواصلاتی استان به ۴ خطه ایمن و بزرگراه به ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم
وی اظهار کرد: برای تبدیل کل راه‌های مواصلاتی استان به ۴ خطه ایمن و بزرگراه به ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که بخشی از این منابع از طریق ردیف‌های ملی تأمین می‌شود.

حیدری هزینه ساخت هر کیلومتر راه را ۵۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مناطق کوهستانی و شرایط احداث تونل این هزینه‌ها افزایش می یابد.

وی به همراهی خوب پیمانکاران بومی استان در اجرای بزرگراه‌ها اشاره کرد و افزود: به رغم بدهی ۳۵۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران تلاش بر این است تا زمینه اجرای کامل پروژه‌ها در مسیرهای مختلف فراهم آید.

حیدری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: تا ۲ ماه آینده با بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا هموطنان در مسیرهای مختلف تردد ایمنی را داشته باشند.

وی به مصوبات سفر رئیس جمهور و تخصیص بیشترین منابع به حوزه راه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: قرار است از محل قیر رایگان، تهاتر و سازمان برنامه و بودجه در مجموع ۶۵۵ میلیارد تومان به حوزه راه‌های استان اختصاص پیدا کند.

در همه شهرهای استان تأمین زمین بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است
حیدری به فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی در حوزه مسکن نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس سیاست جدید دولت سیزدهم طرح جهش تولید مسکن هدف‌گذاری شده که در قالب این طرح ۸۰ هزار واحد در استان در مدت ۴ سال اجرایی و عملیاتی میشود.

وی از تأمین زمین برای احداث ۲۰ هزار واحد خبر داد و اظهار کرد: آخر آذرماه مهلت ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن اتمام شده و در هفته آینده اسامی نهایی و واجدین شرایط برای دریافت طرح جهش تولید مسکن اعلام خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: ما تلاش می کنیم تا به هر شکل ممکن زمین مورد نیاز را تأمین کنیم و در کنار آن پرداخت تسهیلات بین ۳۵۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان برای روند اجرایی این پروژه راهگشا خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در همه شهرهای استان تأمین زمین بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است و تلاشمان بر این است تا در کنار تأمین زمین بتوانیم به اجرای این پروژه سرعت داده و در اولین فرصت از این پروژه بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/