داود رجبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بر اساس قوانین مصوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ما همسو با اهداف دولت خدمت‌گزار تلاش می‌کنیم تا در استان اردبیل نیز تسهیل و شرایط مناسب فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم کنیم. وی با بیان اینکه در قالب ستاد تسهیل استان […]

داود رجبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بر اساس قوانین مصوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ما همسو با اهداف دولت خدمت‌گزار تلاش می‌کنیم تا در استان اردبیل نیز تسهیل و شرایط مناسب فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در قالب ستاد تسهیل استان طرح‌های مختلف بررسی شده و مشکلات بانکی آنها با همراهی مدیران بانک‌های عامل در حال برطرف شدن است، تصریح کرد: عمده مطالبات صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی از مجموعه بانکی استمهال بدهی، رفع تملک واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها و همچنین کمک به پرداخت سرمایه‌ در گردش برای واحدهای گرفتار در اجرای فازهای جدید است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا حد امکان و در محدوده اختیارات استانی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را برطرف کنیم که البته این امر با همراهی استاندار اردبیل و سایر مدیران مورد توجه و دقت نظر است.

رجبی افزود: سیستم بانکی بنا به اختیاراتی که دارد، سعی کرده تا در کنار استمهال بدهی و بخشودگی برخی از جرایم زمینه خوبی را در تعامل با واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران به وجود آورد تا با تصمیمات به موقع جلوی انباشت مشکلات و گرفتاری‌ها گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶۴ واحد صنعتی و تولیدی به دلیل پرداخت نشدن اقساط وام‌ها به تملک بانک‌ها درآمدند که سعی می‌شود در حوزه اختیارات استان رفع گرفتاری و مشکلات در این بخش با همراهی خود سرمایه‌گذاران انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های اردبیل احیای واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل را با حمایت و پشتیبانی بانک‌های عامل یادآور شد و اضافه کرد: بسته‌های حمایتی که در قالب ستاد تسهیل ارائه شده قابل توجه است و مدیران بانک‌ها سعی می‌کنند تا با تدبیری مناسب در مسیر تولید گره‌گشایی کرده و زمینه‌ساز تحولات خوب در بخش صنعت و تولید استان باشند.

انتهای پیام/

منبع