علیرضا سقایی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از این میزان تولید سالانه ۳۸ هزار تن مصرف داخل استان بوده و ۲۲ هزار تن نیز به سایر استان ها ارسال و صادر می شود. وی با اشاره به برگزاری اولین همایش آموزشی – ترویجی اتحادیه مرغداران استان اردبیل خاطرنشان کرد: اتحادیه شرکت […]

علیرضا سقایی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از این میزان تولید سالانه ۳۸ هزار تن مصرف داخل استان بوده و ۲۲ هزار تن نیز به سایر استان ها ارسال و صادر می شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش آموزشی – ترویجی اتحادیه مرغداران استان اردبیل خاطرنشان کرد: اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی مرغداران استان اردبیل از سال ۸۳ و با هدف حمایت از مرغداران و ساماندهی تولید مرغ در استان راه اندازی شده و در حال حاضر ۷ شرکت را در سطح استان اردبیل تحت پوشش قرار داده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان اردبیل فعالیت این شرکت ها را در اردبیل، نمین، مشگین شهر و خلخال یادآور شد و بیان کرد: در سال های اخیر اجرای طرح بهینه سازی مصرف سوخت مرغداری ها و تامین و توزیع نهاده های مورد نیاز دوره پرورش جوجه به انجام رسیده است.

سقایی گفت: جمع آوری مرغ مازاد تولید به صورت منجمد و تحویل به پشتیبانی امور دام، اجرای طرح تنظیم بازار به نرخ مصوب دولتی، تائید و صدور مجوز جوجه ریزی در سامانه سماط و اجرای طرح ابتکاری ساماندهی کشتار مرغ و توزیع گوشت سفید برای اولین بار در استان از فعالیت های این اتحادیه است.

وی از اجرای سیستمی طرح ساماندهی کشتار مرغ از اسفندماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: آماده سازی زیرساخت مورد نیاز برای اجری طرح هوشمندسازی تولید، تامین و توزیع گوشت مرغ در استان انجام شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان اردبیل افزود: فعالیت های ساختاری برای ساماندهی تولید، عرضه و انگیزش تولیدکنندگان از مهمترین رویکردهای اتحادیه مرغداران استان اردبیل است و هدف نهایی این اتحادیه دستیابی به رضایتمندی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مرغ با تضمین فروش و تثبیت بازار است.

سقایی با برشمردن اهداف اتحادیه گفت: ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری و تعاون عمومی، تامین نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضا، تامین نهاده های مورد نیاز مرغداران، اجرای سامانه هوشمندسازی طرح ساماندهی کشتار، توزیع و تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان، اعطای مجوز جوجه ریزی، ایجاد زنجیره تولید و استفاده از یافته های نوین پژوهشی در مزارع تولیدی هدفگذاری شده است.

وی اظهار کرد: ما هم اکنون در استان اردبیل ۴۳۰ فارم مرغ گوشتی، ۴۵ فارم مادر گوشتی، ۲۸ فارم مرغ تخمگذار، ۷ کارخانه جوجه کشی، ۵ فارم مادر بومی و ۱۴ فارم ماکیان را داریم که تولید آنها بیش از ۹۰ میلیون و ۶۱۷ هزار قطعه است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار