رحمان علیپور در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: با مشارکت مردم و همکاری آحاد جامعه استان اردبیل در آخرین رتبه‌بندی کشوری جز سه استان پیشرو در تأمین امنیت بوده به طوری که نرخ وقوع جرم در این استان کاهش یافته است. وی تصریح کرد: استان اردبیل در بین ۳۳ استان کشور […]

رحمان علیپور در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: با مشارکت مردم و همکاری آحاد جامعه استان اردبیل در آخرین رتبه‌بندی کشوری جز سه استان پیشرو در تأمین امنیت بوده به طوری که نرخ وقوع جرم در این استان کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل در بین ۳۳ استان کشور در جایگاه سی و یکم قرار گرفته و توانسته رتبه سوم را در بین استان‌های امن کشور به دست آورد و این امر مایع فخر و مباهات برای همه ماست.

رئیس پلیس پیشگیری استان اردبیل گفت: قطعاً در تأمین و تولید امنیت مردم نقش اساسی و محوری دارند و مؤثرترین عوامل در این زمینه همراهی مردم در طول سال است که پلیس را امین و همراه صدیق خود می‌دانند.

علیپور ضرورت تأمین امنیت پایدار را به عنوان نیاز جدی و مبرم اعلام کرد و افزود: تأمین امنیت جز خطوط قرمز پلیس است و همواره سعی کرده با تلاش شبانه‌روزی این امنیت را در حوزه‌های مختلف خلق کرده و به نوعی به احساس امنیت در جامعه نیز کمک کند.

وی به الکترونیکی شدن خدمات پلیس در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش پلیس دستاوردهای خوبی داشته به گونه‌ای که از خردادماه امسال طرح الکترونیکی شدن دادرسی‌ها در شهر اردبیل آغاز شده است.

علیپور خروجی این طرح را کاهش مراجعات مردم و سرعت دادن به ارائه خدمات به آحاد جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: در نیمه اول امسال بیش از ۱۶ هزار پرونده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها شکل گرفته که شش هزار و ۲۰۰ دادرسی به صورت الکترونیکی به ثبت رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۳۶ درصد ارسال پرونده‌ها به دادسرا به صورت غیرحضوری بوده و امیدواریم تا پایان امسال به شکل کامل اجرای این طرح را شاهد باشیم.

علیپور بیان کرد: با ارسال پرونده به مراجع قضائی به صورت الکترونیکی دیگر نیازی به ارسال پرونده فیزیکی و دستی وجود ندارد و هر دو مجموعه پلیس و نهاد قضائی از بستر ایجاد شده بهره‌مند می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری استان اردبیل کاهش ۳۱ درصدی صدور ابلاغیه‌های قضائی را به صورت دستی و با همراهی مأموران فیزیکی یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه نیز تحول خوبی آغاز شده و امیدواریم با کامل شدن این پروسه دیگر نیازی به ابلاغیه‌های دستی با همراهی مأموران انتظامی نباشد و در یک بستر راحت و امن این اتفاقات رقم بخورد.

انتهای پیام/

منبع