دولت لطفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از سال ۸۵ اجرای طرح تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس را شاهد هستیم که به تناسب پیشرفت طرح‌ها در سطح کشور در استان اردبیل نیز اجرای این پروژه با موفقیت همراه بوده است. وی خاطرنشان کرد: از ۱۰ هزار کلاس درس موجود […]

دولت لطفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از سال ۸۵ اجرای طرح تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس را شاهد هستیم که به تناسب پیشرفت طرح‌ها در سطح کشور در استان اردبیل نیز اجرای این پروژه با موفقیت همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۰ هزار کلاس درس موجود در اردبیل ۵ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی بودند که از سال ۸۵ عملیات تحریب و بازسازی و مقاوم سازی واحدهای آموزشی در اردبیل آغاز شده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: در این سال‌ها یک هزار و ۲۳ کلاس درس در اولویت تخریب و بازسازی قرار گرفته که از این تعداد ۴۰۵ کلاس درس مقاوم سازی و مابقی واحدها در مرحله تخریب و بازسازی مجدد قرار گرفته است.

لطفی افزود: امسال از محل اعتبارات محرومیت زدایی تخریب و بازسازی ۲۸۱ کلاس درس در مناطق محروم و روستایی در اولویت قرار گرفته که کارهای اجرایی و عمرانی در این بخش شروع شده است.

وی گفت: از این تعداد ۱۱۴ کلاس درس از محل تخریب و بازسازی، ۳۵ کلاس درس از محل اعتبارات استانی و ۱۵۸ کلاس درس نیز از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین در حال بهسازی و نوسازی است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل تصریح کرد: مجموع کلاس‌هایی که در سال جاری در قالب طرح تخریب، بازسازی و مقاوم سازی در سطح استان هدف گذاری شده ۵۸۸ کلاس درس است.

لطفی بیان کرد: ۳.۸ درصد کلاس‌های استان در حال حاضر نیازمند تخریب و بازسازی است و ۲۲.۵ درصد کلاس‌های درس نیز نیازمند مقاوم سازی بوده تا در برابر بلایای طبیعی به شرایط ایمنی کامل برسند.

وی گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش و شروع کلاس‌های حضوری دانش آموزان در ایمن ترین مدارس در حال تحصیل هستند و هیچ مشکلی از بابت فرسودگی و تخریب واحدهای آموزشی نداریم و تنها در برخی از مناطق استان نظیر اردبیل و پارس آباد با کمبود فضاهای آموزشی روبرو هستیم که تلاش بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و حل مشکل مدارس دونوبتی است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در مورد طرح جمع آوری بخاری‌های نفتی و گازی از مدارس نیز گفت: در سال گذشته در کلیه مدارس استان بخاری‌های نفتی جمع آوری و از همان سال جمع آوری بخاری‌های گازی نیز شروع شده که تاکنون ۸۷ درصد مدارس استان به تأسیسات حرارتی استاندارد مجهز شدند.

لطفی اظهار کرد: ۱۳ درصد مدارس باقیمانده که یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس را شامل می‌شود نیازمند جمع آوری بخاری‌های گازی هستند تا در اوایل مهرماه آینده بتوانیم این طرح را به صورت کامل اجرایی و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

منبع