حسین قدیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا در روزهای اخیر انتظار می‌رود مشترکان نسبت به کاهش مصرف و تعدیل انرژی اقدامات لازم را انجام دهند. وی به شرایط خاص آب و هوایی در استان برخلاف سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: از فردا و با […]

حسین قدیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا در روزهای اخیر انتظار می‌رود مشترکان نسبت به کاهش مصرف و تعدیل انرژی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی به شرایط خاص آب و هوایی در استان برخلاف سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: از فردا و با ورود به فصل تابستان و افزایش دمای هوا که در مناطق مرکزی و جنوبی تا ۳۴ درجه و شمالی نیز تا ۳۸ درجه پیش‌بینی شده، روزهای گرمی را در پیش رو داریم که امیدواریم با کاهش و بهینه مصرف زمینه خاموشی‌های احتمالی از بین برود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: امروز رکورد مصرف برق در سه ماه بهار شکسته شد به گونه‌ای که ما ۵۰ مگاوات بیشتر از ظرفیت اعلام شده برق مصرفی داشتیم که مجبور شدیم خاموشی‌هایی را در برخی از صنایع و واحدهای اداری اعمال کنیم.

قدیمی افزود: در صورتی که شهروندان در روزهای آینده مصرف خود را درست و اصولی انجام ندهند، قطعاً خاموشی‌ها اعمال خواهد شد که ما هر روز برنامه خاموشی‌ها را برای شهروندان اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی از شهروندان خواست تا با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و عدم استفاده از وسایل برقی به ویژه لباسشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف شرکت توزیع برق را در اعمال مدیریت بهینه مصرف برق کمک کنند.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۵۵ درصد مصرف برق در سطح استان مربوط به روشنایی خانگی و بارهای سرمایشی است که شهروندان می‌توانند در این زمینه با دقت نظر بیشتر مصرف خود را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: شهروندان باید در استفاده از کولر گازی دما را در ۲۵ درجه تنظیم و در استفاده از کولر آبی نیز آن را در دور کند تنظیم کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به اختلال ایجاد شده بر اثر فعالیت دستگاه‌های رمز ارز در برخی از مناطق استان اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت دستگاه‌های ماینر به شبکه برق آسیب می‌رساند که شهروندان در صورت مشاهده علائمی از استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانند به شرکت توزیع اطلاع داده تا نسبت به جمع‌آوری این دستگاه‌ها اقدامات سریع انجام شود.

انتهای پیام/

منبع