سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: تا پایان امسال ۵۲۰ روستا در سطح این استان به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند.

مسعود امامی یگانه روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ادامه داد: هم اکنون علاوه بر شهرها، بخش عمده‌ای از روستاهای استان زیر پوشش اینترنت قرار دارند.

وی تاکید کرد که امروزه با توجه به تنوع فعالیت‌های انجام گرفته از طریق فضای مجازی و اینترنت نظیر کسب و کارهای اینترنتی، خرید و فروش کالا، نقل و انتقالات مالی و اطلاع رسانی در فضای مجازی، سرعت و کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: علاوه بر اقدامات زیرساختی در این حوزه، اقداماتی مانند طراحی اپلیکیشن و نرم افزار نیز می‌تواند باعث ایجاد فرصت‌های جدید شغلی شود.

به گفته وی در حال حاضر تمامی اپراتورهای تلفن همراه در سطح استان، فعال بوده و همین امر باعث ایجاد رقابت و تنوع محصولات ارائه شده است.

امامی یگانه در عین حال از تداوم روند پلاک کوبی ساختمان‌های شهری و روستایی به عنوان عامل هویت بخش شهرها و روستاها، از سوی اداره کل پست استان خبر داد.