علیرضا تابش در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در هفته جاری و در جلسه‌ای که با مدیران بانک مرکزی خواهیم داشت قرار است تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌های عامل ابلاغ شود تا بخش عظیمی از دغدغه روستائیان برطرف شده و امر مقاوم‌سازی با جدیت دنبال شود. وی خاطرنشان کرد: […]

علیرضا تابش در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در هفته جاری و در جلسه‌ای که با مدیران بانک مرکزی خواهیم داشت قرار است تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌های عامل ابلاغ شود تا بخش عظیمی از دغدغه روستائیان برطرف شده و امر مقاوم‌سازی با جدیت دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: برای روستائیانی که توان ساخت مسکن را با تسهیلات و آورده نداشته باشند تا ۲۰ میلیون تومان نیز منابع بلاعوض پرداخت خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از عقد تفاهمنامه با نهادهای انقلابی برای کمک به ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی و محرومین اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد و بهزیستی در این زمینه یاریگر بنیاد مسکن هستند.

تابش از ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور خبر داد و بیان کرد: برای ساخت این واحدها در کنار واگذاری زمین رایگان با کمک مجموعه خیرین و منابع دولتی تامین اعتبار انجام شده و ۶۵ هزار واحد از این مساکن آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی از پنج میلیون واحد مسکن روستایی در کشور نیمی از این واحدها تاکنون مقاوم‌سازی شده و کار مقاوم‌سازی دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نیز آغاز شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از حل مشکل ضمانت روستائیان در دریافت این تسهیلات خبر داد و تصریح کرد: از طریق سفته زنجیره‌ای پرداخت تسهیلات به انجام می‌رسد.

تابش همچنین به برخورداری ۹۵ درصد روستاهای کشور از طرح هادی خبر داد و گفت: بازنگری طرح هادی در ۱۰ هزار روستا آغاز شده و امسال نیزدر چهار هزار روستای کشور طرح هادی بازنگری و مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع