رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از فعالیت ۳۹ شرکت در حوزه دانش‌بنیان در استان اردبیل خبر داد.

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: ۳۹ شرکت فعال در حوزه دانش‌بنیان داریم که پشتیبانی‌های لازم از این واحدهای نوآور و خلاق انجام می‌شود تا روز به روز در مسیر افزایش تولید و اشتغال قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با بازسازی و نوسازی واحد تولیدی ماشین‌سازی اردبیل، بیش از ۲۰ نوع ماشین حوزه صنایع غذایی و تبدیلی تولید و روانه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان می‌شود که علاوه بر استان اردبیل، در سایر استان‌ها این ماشین‌آلات مشتریان بسیار زیادی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در ۱۱ سال فعالیت این مجموعه تولیدی، تلاش بر این بوده تا علاوه بر کمک به اقتصاد استان، در ساخت ماشین‌آلات فرآوری محصولات باغی و دامی نیز ورود پیدا کنند تا ما بتوانیم فرصت تحول کشاورزی را در استان مهیا کنیم.

صادقی اشتغال بیش از ۱۶ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه تولیدی دانش‌بنیان یادآور شد و افزود: تمام واحدهای دانش‌بنیان که درخواست مجوز داشتند، صاحب مجوز فعالیت شدند به طوری که ما آمادگی داریم تا در همه شهرهای استان خدمات متنوعی را به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه جواز تأسیس، تلاش بر این است تا در مسیر تحقیق، توسعه و صدور پروانه بهره‌برداری تأمین زمین و پرداخت تسهیلات نیز کمک‌ها و پشتیبانی‌ها انجام شود تا دغدغه‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از ارائه مشاوره‌های تخصصی برای صاحبان کار در این حوزه خبر داد و اضافه کرد: اغلب شرکت‌های دانش‌بنیان در ورود به حوزه تولید تجربه چندانی را ندارند که ما سعی کردیم در قالب مشاوره‌های رایگان در خدمت تولیدکنندگان و صنعتگران باشیم

انتهای پیام/