به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رضا عبدی شامگاه جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما در سال‌جاری پذیرش دانشجو را در بخش دختران به دلیل کمبود فضای آموزشی به صفر رساندیم و پذیرش […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رضا عبدی شامگاه جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما در سال‌جاری پذیرش دانشجو را در بخش دختران به دلیل کمبود فضای آموزشی به صفر رساندیم و پذیرش در سایر پردیس‌ها نیز به حداقل رسیده است.

وی تصریح کرد: عمده دلیل پذیرش کم دانشجو را محدودیت فضا، کهنگی و فرسودگی امکانات اعلام کرد و گفت: ضروری است تا یک پردیس جامع دانشگاهی فرهنگیان در این استان احداث و راه‌اندازی شود تا ما بتوانیم پذیرش دانشجویان را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل افزود: در حال حاضر در سه پردیس پسران، دختران و مرکز آزادگان نیر پذیرش دانشجو در پنج رشته تحصیلی انجام می‌شود در حالی که در سال‌های گذشته با تعدد رشته و جذب دانشجو روبه‌رو بودیم.

عبدی به کلنگ‌زنی پروژه توسعه پردیس پسران، احداث سالن غذاخوری و مرکز خوابگاهی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای احداث این مجموعه نیاز است که با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه این کار را شروع کردیم و قطعاً در ادامه مسیر با توجه به شرایط تورمی نیازمند تأمین و تزریق اعتبار هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از محل سفر رئیس جمهور قرار شده تا بخشی از منابع مورد نظر برای احداث این مجموعه‌ها تأمین شود تا شاهد احداث سالن غذاخوری در خوابگاه باشیم.

عبدی اضافه کرد: در بخش پردیس خواهران نیز برنامه‌های توسعه‌ای هدف‌گذاری شده که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خوابگاه نیاز مبرم است.

وی از پذیرش ۵۰ درصد دانشجویان متقاضی برای اسکان در خوابگاه‌ها خبر داد و بیان کرد: به دلیل محدودیت فضا، امکان ارائه خدمات گسترده‌تر برای دانشجویان در این دانشگاه با هدف پذیرش در خوابگاه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: با هماهنگی فرماندار نیر قرار شده مرکز آزادگان نیر به ساختمان جدید منتقل شود تا ما در ارائه خدمات به دانشجویان در رشته‌های مختلف با تنگنا و مشکلی روبه‌رو نشویم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر