یاسر عبداللهی در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا نیمه‌ اول سال آینده، فرصت اشتغال ۱۲ هزار نفر در حوزه صنعتی و تولیدی فراهم آید. وی از تدوین نقشه راه اشتغال استان تا افق ۱۴۰۴ خبر داد و تصریح کرد: برنامه عملیاتی در این […]

یاسر عبداللهی در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا نیمه‌ اول سال آینده، فرصت اشتغال ۱۲ هزار نفر در حوزه صنعتی و تولیدی فراهم آید.

وی از تدوین نقشه راه اشتغال استان تا افق ۱۴۰۴ خبر داد و تصریح کرد: برنامه عملیاتی در این زمینه مشخص شده و سعی ما بر این است تا بر پایه این سند بتوانیم فرصت اشتغال مناسب برای جویندگان کار فراهم کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با قدردانی از چهار بانک عامل در پرداخت تسهیلات تولیدمحور در استان اردبیل گفت: در کنار تجلیل از مدیران این بانک‌ها که شامل بانک ملت، توسعه تعاون، ملی و بانک قرض‌الحسنه مهر است، سعی کردیم تا بانک‌ها را ترغیب و تشویق به پرداخت تسهیلات بیشتر کنیم.

عبداللهی به ارزیابی یک سال گذشته در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: میزان تسهیلات پرداختی در یک سال دولت سیزدهم ۵۰ درصد افزایش یافته و به رقم ۱۸ همت رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جذب تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و همچنین مصوبات سفر رئیس جمهور از طریق بانک‌های عامل در حال انجام است و سعی ما بر این است تا در بخش اشتغال خانگی، ‌ رونق تولید و اشتغال پایدار روستایی به هدف مورد نظر دست پیدا کنیم.

عبداللهی از همکاری فرمانداران در مدیریت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ قدردانی کرد و ادامه داد: امسال تسهیلات بند «ب» تبصره ۱۶ به صورت شناور در نظر گرفته شده تا هر شهرستان که امکان جذب بیشتر منابع را داشته باشد، در این زمینه بتواند اهداف اشتغال را محقق کند.

وی به اصلاح الگوی کشت و تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین به عنوان طرح‌های تحول‌آفرین در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها به تأمین امنیت غذایی و پایداری در حوزه کشت و زرع کمک کرده و امیدواریم نتیجه و خروجی اجرای این طرح به نفع کشورمان باشد.

عبداللهی به احداث ۵۰۰ طرح اقتصادی با پیشرفت ۱۰ تا ۹۰ درصد اشاره کرد و افزود: امسال ۱۲ هزار نفر اشتغال در قالب این طرح‌های اقتصادی انجام شده و امیدواریم اشتغال پایدار همراه با پوشش بیمه‌ای را در این حوزه شاهد باشیم.

وی به توسعه کشت گلخانه‌ها تا ۳۵۰ هکتار اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۵ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در سال‌جاری افتتاح شده و هدف‌گذاری ما توسعه ۳۵۰ هکتاری مجتمع‌های گلخانه‌ای تا آخر سال ۱۴۰۴ است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با اولویت پیشرفت ۶۰ درصد پروژه‌ها، تسهیلات مورد نیاز پرداخت و امکان بهره‌وری بیشتر در این بخش فراهم آید.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار