یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد:‌ دولت امسال با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها تسهیل و تسریع در امور سرمایه‌گذاری را در اولویت قرار داده تا با کاهش بروکراسی اداری، ‌ شفاف‌سازی و حذف امضاهای طلایی بستر و زمینه کمک و همراهی به سرمایه‌گذاران فراهم آید. وی تصریح کرد: در اردبیل […]

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد:‌ دولت امسال با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها تسهیل و تسریع در امور سرمایه‌گذاری را در اولویت قرار داده تا با کاهش بروکراسی اداری، ‌ شفاف‌سازی و حذف امضاهای طلایی بستر و زمینه کمک و همراهی به سرمایه‌گذاران فراهم آید.

وی تصریح کرد: در اردبیل ۱۳ هزار و ۸۴ درخواست در این درگاه ملی ثبت شده تا به صورت غیرحضوری و الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون برای چهار هزار و ۸۵۱ متقاضی مجوز صادر شده است.

تلاش بر به حداقل رساندن روند کاغذی استعلام‌ها است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: ۷۷۱ مورد درخواست به مرحله انصراف رسیده و یک‌هزار و ۷۵۶ متقاضی نیز در انتظار تکمیل مدارک هستند و ۹۳۲ مورد نیز در انتظار صدور مجوز و ۹۳ مورد نیز در مرحله استعلام قرار گرفتند.

نژادمحمد با بیان اینکه چهار هزار و ۶۸۱ مورد تقاضا برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری در این سامانه تأیید نشده است، افزود: مجوزهای صادر شده ثبت‌محور است و در کمتر از ۱۰ روز به متقاضیان پاسخ لازم و قطعی داده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کاهش فرآیندها، استعلام‌های ۱۳گانه و ۲۵گانه در کوتاهترین زمان انجام می‌شود و تلاش بر به حداقل رساندن روند کاغذی استعلام‌ها است که پیش‌بینی شده با بهبود این فرآیند در سال‌های آینده شرایط مناسبی را در صدور مجوزها در کوتاهترین زمان شاهد باشیم.

نژادمحمد از شکایت ۵۷ متقاضی در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: عمده شکایت‌ها از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی‌ و حرفه‌ای، ‌ آموزش و پرورش و بهداشت و درمان بوده که نسبت به طولانی شدن زمان رسیدگی و صدور مجوزها از این دستگاه‌ها گله‌مندی و شکایات را شاهد هستیم.

وی در مورد شناسایی قوانین مخل کسب و کار و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری نیز بیان کرد: تاکنون ۵۰ مورد قوانین رویه‌ها و بخشنامه‌های مزاحم و مخل سرمایه‌گذاری شناسایی شده و در شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی مورد رسیدگی قرار گرفته و تعدادی از آنها نیز که ۱۸ مورد است برای هیئت مقررات‌زدایی ارسال شده تا شرایط حذف آنها را از این روند شاهد باشیم.

پنج هزار و ۱۹ مورد از اموال و دارایی‌های دولت دفترچه تک برگی دریافت کردند

نژادمحمد در مورد پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ نیز ادامه داد: ۱۲ دستگاه اجرایی در پرداخت این تسهیلات دخیل بودند که با توجه به سهمیه ۸۶۰ میلیارد تومانی استان، پرداخت این تسهیلات آغاز شده و یک‌هزار و ۲۱۸ طرح بالغ بر یک‌هزار و ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که معادل ۱۱۸ درصد نسبت به ابلاغ اولیه این طرح‌ها است.

وی اشتغال ایجاد شده از این محل را پنج هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و ایجادی و تکمیلی از ظرفیت‌های فراهم شده در این حوزه بوده است.

نژادمحمد در مورد صدور سند تک برگی اموال و دارایی‌های دولت نیز افزود: در استان اردبیل پنج هزار و ۱۹ مورد از اموال و دارایی‌های دولت دفترچه تک برگی دریافت کردند و سه هزار و ۴۵۷ ملک نیز در مرحله صدور اسناد تک برگی هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل تصریح کرد: تلاش مؤثر بر این است تا با صدور اسناد تک برگی جلوی حیف و میل اموال گرفته شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار