علیرضا دوست‌محمدی در حاشیه بهره‌برداری از ۱۶ هزار طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: ۹۵ درصد منابع صندوق به طرح‌های اشتغالزا و اقتصادی اختصاص یافته که با توجه به سیاست دولت سیزدهم این منابع در استان‌های مختلف و با عدالت توزیع شده است. وی حمایت صندوق را از […]

علیرضا دوست‌محمدی در حاشیه بهره‌برداری از ۱۶ هزار طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: ۹۵ درصد منابع صندوق به طرح‌های اشتغالزا و اقتصادی اختصاص یافته که با توجه به سیاست دولت سیزدهم این منابع در استان‌های مختلف و با عدالت توزیع شده است.

وی حمایت صندوق را از طرح‌های خرد، کوچک و متوسط یادآور شد و تصریح کرد: با ایجاد تسهیل در فرآیند پرداخت تسهیلات، سعی بر این بوده تا طرح‌های صنعت و معدن، بخش خدمات و طرح‌های اشتغال خانگی مورد حمایت قرار گیرد تا زمینه برای تولید کالا و حتی امکان صادرات محصولات به شکل متنوع فراهم آید.

امسال ۳۷ هزار طرح مورد حمایت صندوق است

معاون صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق کارآفرینی امید در دوره جدید مأموریت خود تلاش می‌کند تا طرح‌های با سرانه اشتغال بالاتر و سرمایه‌گذاری کمتر را مورد حمایت قرار دهد که قطعا این پرداخت تسهیلات در استان‌های مختلف و به تناسب محرومیت در حال انجام است.

دوست‌محمدی به شاخص پرداخت تسهیلات در قالب پهنه‌های سرزمینی در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: طرح‌های دانش‌بنیان و اشتغالزا برای جوانان و زنان بیشتر مورد حمایت است و در کنار آن خوشه‌های صنعتی، تولیدی و زنجیره‌های اشتغال‌آفرین در این بخش ملاک عمل در پرداخت تسهیلات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال ۳۷ هزار طرح مورد حمایت صندوق است که بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح‌ها پرداخت می‌شود که ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در این طرح‌ها شاهد هستیم.

دوست‌محمدی اضافه کرد: امروز ۱۶ هزار طرح اشتغالزای مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در سطح کشور افتتاح شد که زمینه اشتغال ۴۸ هزار نفر به واسطه اجرا و عملیاتی شدن این طرح‌ها فراهم آمده است.

سقف تسهیلات صندوق چهار میلیارد تومان اعلام شده است

وی بیان کرد: ۳۲ درصد کارآفرینان مورد حمایت صندوق را بانوان تشکیل می‌دهند و ۴۷ درصد شاغلان طرح‌های اقتصادی مورد حمایت صندوق زنان هستند.

دوست‌محمدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما چهار برابر حجم منابع خود را در پرداخت تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزا در سطح کشور افزایش دادیم و سعی ما بر این بوده تا رصد دقیق اشتغال انجام شده در این واحدها را از طریق سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار طرح با اشتغال ۱۰۰ هزار نفر در سطح کشور مورد حمایت صندوق است، تصریح کرد: در استان اردبیل نیز ۶۸۲ طرح در دهه فجر با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که زمینه اشتغال یک‌هزار و ۹۵۵ نفر در این طرح‌ها فراهم می‌آید.

دوست‌محمدی ضرورت احیای صنایع و واحدهای غیرفعال را از محل پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ یادآور شد و گفت: سقف تسهیلات صندوق چهار میلیارد تومان اعلام شده و ما آمادگی داریم تا از واحدهای خرد، کوچک و متوسط در سطح کشور بر اساس سیاست‌های جدید حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم.

معاون صندوق کارآفرینی امید در مورد رصد اشتغال انجام شده از طریق سامانه رصد و ثبت دقیق اطلاعات در این حوزه افزود: نظارت‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود تا اشتغال انجام شده به صورت منظم به ثبت برسد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار