مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ با توجه به شرایط کرونایی ۴۵۰ نفر از معتکفین در ۱۵ مسجد استان اردبیل اعمال این ایام را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از امروز مؤمنان معتکف اعمال ایام سه روزه اعتکاف را آغاز کردند که در همه شهرهای استان این برنامه معنوی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: ۱۵ مسجد استان میزبان معتکفین است که بیشترین جمعیت و مساجد برپا شده با هدف برگزاری این مراسم معنوی مربوط به شهر اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی افرادی که هر ۳ دز واکسن را تزریق کرده بودند، حق شرکت در این مراسم معنوی را داشته و مابقی افراد می‌توانند در منازل خود اعمال ایام اعتکاف را انجام دهند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: هیچ مشکلی در انجام اعمال اعتکاف در منازل مؤمنان وجود ندارد و شایسته است هم استانی‌ها با روزه‌داری، اقامه نماز، زیارت عاشورا و اعمال ام داوود در این مراسم معنوی در منازل خود شرکت کرده و از این ایام بهره معنوی را ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برنامه‌های ایام اعتکاف در ۱۵ مسجد استان به تناسب شرایط شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود و در کنار آن سعی بر این است تا از طریق رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی و همچنین آگاهی مؤمنان از اعمال ایام اعتکاف به انجام برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل این روزهای ارزشمند را فرصتی مناسب برای خودسازی و رسیدن به قرب الهی توصیف کرد و ادامه داد: مؤمنان باید از این فرصت استثنایی برای توشه‌اندوزی استفاده کنند تا در ماه‌های پیش روی شعبان و رمضان انس و خلوت بیشتری را با معبود داشته باشند.

انتهای پیام/