سیدغلامحسین خلیلی موسوی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: در قالب طرح امین سال گذشته ۳۸ نفر روحانی جذب آموزش و پرورش شده بودند که این مبلغان اعم از برادر و خواهر در قالب آموزگار و مربی پرورشی فعالیت داشتند. وی خاطرنشان کرد: امسال با پیگیری‌ها و در […]

سیدغلامحسین خلیلی موسوی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: در قالب طرح امین سال گذشته ۳۸ نفر روحانی جذب آموزش و پرورش شده بودند که این مبلغان اعم از برادر و خواهر در قالب آموزگار و مربی پرورشی فعالیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امسال با پیگیری‌ها و در قالب فعالیت ستد همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش و مساعدت مدیر کل آموزش و پرورش ۴۵۰ نفر روحانی حوزه‌های علمیه جذب مدارس استان اردبیل شدند تا در حوزه نماز، احکام و فعالیت‌های قرآنی در خدمت دانش آموزان باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: جذب، مصاحبه و گزینش این نیروها به همراه برگزاری دوره‌های تخصصی با هماهنگی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش انجام شده و هم اکنون این نیروها در آموزش و پرورش در بخش‌های فرهنگی و تربیتی فعالیت می‌کنند.

خلیلی موسوی به تشکیل ستاد همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از بین نخبگان حوزه برای سال‌های آینده گزینش و جذب نیرو ادامه پیدا می‌کند تا ما شرایط مناسبی را در بهره گیری از توان روحانیون در فضاهای آموزشی و تربیتی شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: خروجی نظام آموزش و پرورش باید تربیت انسان موحد، مؤمن، متعهد به مسئولیت اجتماعی، خودباور، عدالت محور و … باشد تا ما بتوانیم بستر توسعه و تحول جامعه را شاهد باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: با احترام به جایگاه ۳۶ هزار شهید دانش آموز، ۵ هزار شهید فرهنگی و شهدای والامقام و تاسی به راه و آرمان امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه جهاد تبیین باید به سمتی حرکت کنیم تا دانایی را در کنار توانایی و مجهز شدن به عناصر تعهد و تخصص به شایستگی طی کرده و به قله رفیع علم و مهارت دست یابیم.

خلیلی موسوی پیشرفت‌های کشور را در رشته‌هایی همچون نانو، فضایی و هسته‌ای امیدبخش اعلام و اظهار کرد: دانش آموزان نخبه قرآنی باید به علم نیز مجهز شوند تا در ساحه‌های مختلف بتوانیم دانش آموزی در تراز تمدن اسلامی تربیت کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر