مدیرکل بهزیستی استان از احداث ۲۵۱ واحد مسکونی مددجویان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهزاد ستاری که عصر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با اصحاب رسانه اردبیل سخن می‌گفت، با بیان اینکه شعار این هفته بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده نامیده شده است اظهار کرد: در زمینه هوشمند سازی سامانه‌ها خدماتی همچون فرزند خواندگی، سامانه دانشجویی، اخذ مجوز مرکز سالمندان و مشاوره به صورت خود کار و از طریق ۴۰ سامانه انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای افزایش خدمات سلامت اجتماعی در خانواده‌ها ۴۳ مرکز مثبت زندگی در اردبیل فعالیت می‌کنند افزود: این مراکز شامل بخش‌های مشاوره و رصد آسیب‌های اجتماعی است و متناسب با هر آسیب خدمات رسانی توسط کارشناسان مجرب بهزیستی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان از احداث ۲۵۱ واحد مسکونی مددجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: برای خانواده‌های چند معلولی ۱۴۰ میلیونی وام بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن پرداخت می‌شود و در مناطق روستایی این مبلغ در مجموع به ۱۸۴ میلیون می‌رسد.

ستاری به افتتاح ۴ مرکز مشاوره در هفته بهزیستی اشاره کرد و افزود: ۹۱ مرکز مشاوره هم اکنون در سطح استان فعال بوده و خدماتی چون خانواده درمانی، ازدواج، تربیت کودک، تحصیلی ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: ۱۹ اکسیژن ساز نیز از طریق صندوق جمعیت هلال احمر به مراکز سالمندان اردبیل اهدا خواهد شد تا مورد استفاده مددجویان تحت پوشش قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی نیز با هدف گزارش و شناسایی این آسیب‌ها افتتاح خواهد شد گفت: از ساختمان جدید اورژانس اجتماعی اردبیل نیز به مساحت ۵۰۰ هزار متر مربع رونمایی خواهد شد.

۱۶۸ میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌های بهزیستی هزینه شده است

ستاری در ادامه به تشریح عملکرد این سازمان در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: افتتاح خانه کودکان با ظرفیت اشتغال ۵۰ نفر، کارگاه تولید حمایتی معلولان، اشتغال ۷۸۶ نفر با ارائه وام‌های ۵۰ میلیون تومانی و اهدای ۲۵۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند در سال گذشته انجام گرفته است.

وی میزان مشارکت نقدی و غیر نقدی مردم را در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجوز احداث و راه اندازی ۶۰ مرکز غیر دولتی شامل مؤسسات خیریه، خانه‌های امن، مرکز توانبخشی، مشاوره و سالمندان نیز صادر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: میزان مستمری پرداختی به مددجویان تا ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و سازمان بهزیستی ۱۸ هزار مستمری بگیر را تحت پوشش خود دارد.

۴ خانه حمایتی جسمی و روانی در استان اردبیل افتتاح خواهد شد

ستاری با اشاره به اینکه در سال گذشته مرکز جامع مردان با ظرفیت ۲۰۰ نفر افتتاح شده است افزود: ۲ مرکز و خانه امن ترک اعتیاد در سال جاری در شهرستان‌های بیله سوار و هشجین افتتاح خواهد شد.

وی از افتتاح ۴ خانه حمایتی جسمی و روانی معلولان در استان اردبیل خبر داد و گفت: این مراکز در شهرستان‌های مشگین شهر، گرمی، خلخال و اردبیل خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: ۲۵۷ گروه خدمات مالی خرد حوزه اجتماعی در زمینه وام‌های خود اشتغالی در روستاهای استان اردبیل فعالیت می‌کنند و در این زمینه ۴ هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند.

ستاری تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش بهزیستی را ۲۷۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: در سال جاری ۸۰۰ اشتغال برای مددجویان و دانشجویان فارغ التحصیل شده ایجاد خواهیم کرد.

وی از تکمیل و راه اندازی مرکز معلولان شهرستان گرمی در سال جاری خبر داد و افزود: با حمایت بنیاد علوی ۱ میلیارد تومان به این مرکز اختصاص یافته و در مرحله پایانی عملیات اجرایی است.

انتهای پیام/