فرهاد سبحانی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: وظیفه بنیاد مسکن ساخت طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر است که در استان اردبیل به غیر از اردبیل در سایر شهرها ساخت طرح اقدام ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است. وی به تأمین زمین رایگان […]

فرهاد سبحانی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: وظیفه بنیاد مسکن ساخت طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر است که در استان اردبیل به غیر از اردبیل در سایر شهرها ساخت طرح اقدام ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است.

وی به تأمین زمین رایگان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان اشاره کرد و گفت: در همه شهرهای زمین مورد نیاز تأمین شده اما در برخی از شهرها به رغم تأمین زمین متقاضی وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از ساخت ۱۴۰ واحد مسکن در شهر خلخال، ۱۶۰ واحد در مشگین‌شهر و ۱۲۰ واحد در پارس‌آباد خبر داد و تصریح کرد: همه این واحدها در قالب طرح اقدام ملی مسکن در حال اجراست که در برخی از شهرها نیز پیشرفت کار تا ۴۰ درصد می‌باشد.

سبحانی افزود: در سرعین ساخت ۱۰ واحد، نیر ۶۰ واحد و نمین نیز ۱۲ واحد شروع شده که عمده آنها به صورت گروهی و با همکاری متقاضیان احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

وی به انجام مراحل ثبت‌نام در مرحله دوم اشاره کرد و ادامه داد: در پارس‌آباد، هشتجین، کلور، اصلاندوز، رضی، گرمی و نمین ثبت‌نام متقاضیان در مرحله جدید طی روزهای گذشته آغاز شد و ما در مرحله پایش ثبت‌نام‌کنندگان و متقاضیان واقعی هستیم تا در صورتی که صاحب صلاحیت تشخیص داده شدند، واگذاری زمین به آنها و اجرای پروژه انجام شود.

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بخش مقاوم‌سازی مسکن روستایی هم اکنون ۵۶ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شده و روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی سالانه با سهمیه پنج هزار واحد در مرحله انجام است.

وی از ساخت سه هزار واحد ساخت مسکن محرومان نیز خبر داد و اضافه کرد: با پرداخت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و همکاری نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد و بهزیستی و خیرین ساخت این واحدها در مناطق روستایی در مرحله انجام است.

سبحانی بیان کرد: اخیراً یک‌هزار و هشتصدمین واحد مسکن محرومان در استان به بهره‌برداری رسید و تا سه ماه آینده همه سه هزار واحد مسکن محرومان تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع