به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، کلام‌الله صفری عصر یکشنبه در مراسم کلنگ‌زنی سالن مدرسه «زکیه» نیر اظهار کرد: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی این سالن‌های ورزشی و چمن مصنوعی در آموزشگاه‌ها و مدارس استان اردبیل احداث و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. وی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این پروژه‌ها در مجموع […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، کلام‌الله صفری عصر یکشنبه در مراسم کلنگ‌زنی سالن مدرسه «زکیه» نیر اظهار کرد: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی این سالن‌های ورزشی و چمن مصنوعی در آموزشگاه‌ها و مدارس استان اردبیل احداث و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این پروژه‌ها در مجموع ۲۵ میلیارد تومان منابع هزینه خواهد شد که شامل ۳۵ زمین چمن مصنوعی و پنج سالن ورزشی است که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نسبت به احداث، تجهیز و راه‌اندازی این مجموعه‌های ورزشی در آموزشگاه‌های استان اردبیل اقدام خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در گام نخست قرار است ۱۹ چمن مصنوعی و پنج سالن ورزشی با تأمین اعتبار ۱۲ میلیارد تومان آغاز شود تا در مراحل بعد سایر سالن‌ها و چمن‌های مصنوعی نیز اجرایی و عملیاتی شده و درشهرستان‌های مختلف استان اردبیل در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.

صفری افزود: تلاش بر این است تا برای سال تحصیلی آینده تعدادی از این سالن‌ها و چمن مصنوعی مدارس آماده بهره‌برداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این مجموعه‌های ورزشی سرانه فضای ورزشی استان اردبیل تا ۲۳ هزار متر مربع ارتقا می‌یابد.

صفری اضافه کرد: آموزش و پرورش در تلاش است تا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به ساخت این فضاهای آموزشی کمک کرده تا در کنار بعد جسمانی دانش‌آموزان، بعد روانی و روحی آنها نیز در سایه ورزش اعتلا یافته و کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: توجه به حوزه ورزش، تندرستی و تربیت بدنی از رویکردهای آموزش و پرورش در قالب ساحه ۶ گانه سند تحولی است که مصمم هستیم ابعاد مختلف آن را در سال تحصیلی پیش رو اجرایی و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

منبع