مجید محمدغریبانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: شب گذشته بر اثر مصرف الکل دست‌ساز در یک مراسم شبانه در شهرستان مشگین‌شهر، ۱۹ نفر از اهالی با وضعیت جسمی بسیار نامناسب راهی مراکز درمانی شدند. وی تصریح کرد: در ساعات اولیه مراجعه سه نفر جان خود را از دست داده و سه […]

مجید محمدغریبانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: شب گذشته بر اثر مصرف الکل دست‌ساز در یک مراسم شبانه در شهرستان مشگین‌شهر، ۱۹ نفر از اهالی با وضعیت جسمی بسیار نامناسب راهی مراکز درمانی شدند.

وی تصریح کرد: در ساعات اولیه مراجعه سه نفر جان خود را از دست داده و سه نفر دیگر نیز با وضعیت وخیم جسمی در آی. سی.یو بستری هستند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل با اظهار تأسف از ناآگاهی جوانان در استفاده از این فرآورده دست ساز، گفت: غیر این ۶ نفر مابقی آسیب دیدگان به صورت سرپایی و یا بستری درمان شده و دوران نقاهت را سپری می‌کنند.

غریبانی با اشاره به اینکه تمامی اورژانس شهرستان‌های مجاور برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این اتفاق در آماده‌باش کامل بودند، افزود: از شامگاه دوشنبه نیز یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در مشگین‌شهر مستقر شده تا در صورت هرگونه اتفاقی، شبکه بهداشت مشگین‌شهر بتواند خدمات‌رسانی مطلوبی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین‌شهر با پذیرش این افراد تخت‌های بستری آی. سی.یو را آماده و در صورت نیاز به مراقبت بیشتر، بیماران را تحت نظر خواهد داشت.

غریبانی اضافه کرد: با سه فوتی شب گذشته، احتمال افزایش فوتی‌ها بسیار کم است و مراقبت‌های بالینی برای بستری‌های آی. سی.یو انجام می‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل با هشدار به مصرف نکردن هرگونه مشروبات الکی بیان کرد: در صورت مصرف هرگونه مواد الکلی با مشاهده علائمی مانند سرگیجه، تهوع، سردرد و اختلال بینایی باید در اسرع وقت به اورژانس مراجعه شود.

انتهای پیام/

منبع