به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ریانوستی، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه در سخنانی به تشریح آمار خسارات و تلفات ارتش اوکراین در جریان عملیات ویژه نظامی این کشور پرداخت. وزیر دفاع روسیه در این خصوص اعلام کرد: بخش قابل توجهی از جمهوری‌ های خلق دونتسک و لوهانسک در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ریانوستی، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه در سخنانی به تشریح آمار خسارات و تلفات ارتش اوکراین در جریان عملیات ویژه نظامی این کشور پرداخت.

وزیر دفاع روسیه در این خصوص اعلام کرد: بخش قابل توجهی از جمهوری‌ های خلق دونتسک و لوهانسک در امتداد ساحل رود چپ سیورسکی دونتس از جمله شهرهای کراسنی، لیمان و اسویاتوهیرسک و نیز ۱۵ شهرک دیگر آزاد شده‌ اند.

«سرگئی شویگو» در این باره اضافه کرد: مناطق مسکونی «سورودونتسک» (Svyatogorsk) به کنترل نیروهای روسی درآمده و اکنون ارتش روسیه بر منطقه صنعتی و نزدیک ترین شهرک‌ های آن هم مسلط شده است.

«شویگو» در این باره افزود: در حملات هوایی بیش از ۱۷۰ ملی‌ گرای اوکراینی کشته و ۹ تانک و ۲ راکت انداز «ب‌ام-۲۱ گراد» نیز نابود شدند. نیروهای راکتی و توپخانه نیروهای مسلح روسیه بیش از ۴۰۰ ملی گرا را کشته و ۳ سامانه اس-۳۰۰ و ۳ ب‌ام-۲۱ گراد را هم منهدم کردند.

این مقام نظامی مسکو خاطر نشان کرد: اتهامات ولودیمیر زلنسکی به ارتش روسیه مبنی بر اینکه ارتش روسیه میراث فرهنگی اوکراین را تخریب می کند، کذب است. تعداد اسرای نظامی اوکراینی به بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر افزایش یافته است.

شویگو با بیان اینکه به طور کلی، ۹۷ درصد از خاک لوهانسک تا به امروز از کنترل دولت اوکراین خارج شده، گفت: وزارت دفاع به همراه شرکت راه آهن روسیه ۱۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی را برای از سرگیری تردد کامل بین روسیه، دونباس، اوکراین و کریمه بازسازی کردند.

وی همچنین در جمع‌بندی نتایج فعلی عملیات ویژه روسیه در اوکراین تأکید کرد که طی ۵ روز گذشته، ۱۲۶ نظامی اوکراین تسلیم شده‌ اند.

این مقام نظامی روس اعلام کرد که طی ۱۰ روز گذشته عملیات در اوکراین، ۵۱ واحد تجهیزات نظامی که از خارج از کشور دریافت کرده بودند، منهدم شده است.

انتهای پیام/

منبع