به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، هاشم علایی در جریان بازدید از پايگاه خبري تحليلي آذرمغان و تجلیل از خبرنگاران این رسانه در اردبیل اظهار کرد: بعد از ۱۷ سال در دولت مردمی سیزدهم شورای عالی استاندارد تشکیل شد تا دولت دغدغه سلامت و ایمنی مردم را به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار دهد. […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، هاشم علایی در جریان بازدید از پايگاه خبري تحليلي آذرمغان و تجلیل از خبرنگاران این رسانه در اردبیل اظهار کرد: بعد از ۱۷ سال در دولت مردمی سیزدهم شورای عالی استاندارد تشکیل شد تا دولت دغدغه سلامت و ایمنی مردم را به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار دهد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم سازمان ملی استاندارد با نگاه تحولی و راهبردی سعی دارد تا مشکلات و نارسایی‌های گذشته را برطرف کرده و زمینه را برای اجرای ماده ۱۷ بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کند.

برای اولین بار در اردبیل استاندارد آبدرمانی‌ها تدوین شد

مدیرکل استاندارد اردبیل گفت:‌ در قالب اجرای ماده ۱۷ و طرح «عیدانه» سعی کردیم تا با بازدید از هتل‌ها، رستوران‌ها و آبدرمانی‌ها شرایط استاندارد و الزامات آن را برای فعالان این عرصه مهیا کنیم تا بتوانیم خدمات مطلوبی را ارائه کنیم.

علایی افزود: برای اولین بار در استان استاندارد آبدرمانی‌ها تدوین شد و ما سعی کردیم در کنار آبدرمانی‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی را نیز با الزامات استاندارد هماهنگ و همراه کنیم.

وی به طرح کنترل از سطح پايگاه خبري تحليلي آذرمغان و بررسی اوزان کالاهای عرضه شده در پايگاه خبري تحليلي آذرمغان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز سعی می‌کنیم با هدف حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان فضای رقابتی خوب همراه با رعایت استانداردها را مهیا کنیم.

علایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری ما در پنج ماهه توانستیم اقدامات و فعالیت‌های هشت ماهه را در حوزه استاندارد انجام دهیم به طوری که سه ماه از تعهد و برنامه تدوین شده جلوتر هستیم.

۳۷۵ واحد تولیدی با ۵۰۰ فرآورده مشمول استاندارد اجباری هستند

وی بیان کرد: ۳۷۵ واحد تولیدی با ۵۰۰ فرآورده و محصول مشمول استاندارد اجباری هستند و ما با همکاری صنعت، معدن و تجارت و صاحبان واحدهای تولیدی تلاش می‌کنیم تا با بازدیدهای انجام شده اقدامات مؤثری را در این بخش انجام دهیم.

علایی رویکرد سازمان استاندارد را خروج از تصدیگری و واگذاری امور به بخش‌های غیردولتی اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه با فراهم شدن فرصت اشتغال ۲۰۰ نفر در حوزه‌های فنی و مهندی فعالیت‌های مثبت و شایسته‌ای را در حوزه استانداردسازی انجام می‌دهیم.

مدیرکل استاندارد اردبیل اظهار کرد: از امروز طرح «طاها» در حوزه وسیع در پايگاه خبري تحليلي آذرمغان اجرا می‌شود تا فضا را برای عرضه کالاهای غیراستاندارد در سطح پايگاه خبري تحليلي آذرمغان ناامن کنیم و امیدواریم با همراهی مردم بساط کالاهای غیراستاندارد از سطح پايگاه خبري تحليلي آذرمغان برچیده شود.

کنترل ترازوهای سطح پايگاه خبري تحليلي آذرمغان

وی توجه مردم را به کدهای ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد فرا خواند و تصریح کرد: شهروندان با ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند مشخصات فنی و اطلاعات کامل کالاهای عرضه شده را از طریق پیامک دریافت کنند.

علایی در ادامه سخنان خود گفت: باید مردم را در جریان اجرای این طرح و استفاده از کالاهای استاندارد قرار دهیم تا توسعه و ترویج این امر را در جامعه و در گروه‌های مختلف سنی شاهد باشیم.

وی از کنترل ترازوهای سطح پايگاه خبري تحليلي آذرمغان خبر داد و افزود: پنج هزار ترازو در مرحله اول در سطح مغازه‌های شهر مشمول استاندارد اجباری بوده و بازرسی از آنها انجام می‌شود تا اجحافی در حق مردم رخ ندهد.

در بحث کیفی در حوزه سوخت ورود پیدا نمی‌کنیم

علایی در مورد وظیفه استاندارد در بررسی عملکرد نازل‌های سوخت خاطرنشان کرد: در بحث کیفی در حوزه سوخت ورود پیدا نمی‌کنیم اما کنترل و نظارت بر نازل‌های سوخت و فعالیت‌های کمی در حیطه اختیارات استاندارد است.

مدیرکل استاندارد اردبیل در مورد آسانسور و بازرسی‌های ادواری نیز اضافه کرد: به هیچ وجه شهرداری برای ساختمان‌های فاقد گواهی استاندارد در حوزه آسانسور پایان کار صادر نمی‌کند و به صورت دوره‌ای نیز بازدیدها و نظارت بر فعالیت آسانسورها هدف‌گذاری شده که امیدواریم با هدف ارتقای ایمنی در این حوزه مردم از آسانسور ایمن استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع