فرماندار اردبیل گفت: واحد سردخانه با ظرفیت ۸۰ هزارتن در شهرستان اردبیل در حال تکمیل است و ۳۶ واحد سردخانه در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

مسعود امامی‌یگانه ظهر امروز در بازدید از یکی از واحدهای سردخانه اردبیل اظهار داشت در حال حاضر ۳۶واحد سردخانه درشهرستان اردبیل در حال احداث ویاصدور مجوز تاسیس است.

وی گفت: با تکمیل این واحدها که ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده برای ۲۶۰ نفر به طور مستقیم ایجاد می‌شود.

امامی‌یگانه تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان اردبیل یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی است، نگهداری و انبار استاندارد محصولات حائز اهمیت است.

فرماندار اردبیل بیان کرد: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی سردخانه محصولات کشاورزی در شهرستان اردبیل فراهم بوده وحمایت های لازم از سرمایه گذاران در این بخش انجام می‌شود.

امامی‌یگانه افزود: استان اردبیل با تولید بیش از ۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و سهم ۴درصدی این تولیدات در کشور، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری محسوب می‌شود و توجه به بخش‌های جانبی کشاورزی از جمله سردخانه‌های مکانیزه، صنایع تبدیلی و غیره در این استان ضروری است.

وی اظهار کرد: یکی از محاسن ایجاد سردخانه‌ها این است که با حفظ محصولات کشاورزی، محصول به قیمت پایین به فروش نمی‌رسد و سود مناسبی نصیب کشاورز می‌شود و سردخانه‌ها در کاهش ضایعات کشاورزی نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/