اردبیل- وطن‌دوست، مدیرکل دفتر امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل گفت: ۳۵ کاندیدا برای رقابت در انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان ثبت‌نام کردند.

حسین وطن‌دوست در گفت‌و گو با خبرنگار آذرمغان، اظهار کرد: با برگزاری انتخابات در اردیبهشت ماه و برگزاری مجمع عمومی و فوق‌العاده سهامداران استان اردبیل از مزایای سهام عدالت بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: با هدف تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و توسعه مدیریت مالکیت عمومی، آزادسازی سهام عدالت با دبیر مقام معظم رهبری انجام شد تا در استان اردبیل نیز دارندگان سهام عدالت بتوانند با انتخاب یکی از روش‌های مستقیم یا غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت را عهده‌دار شوند.

مدیرکل دفتر امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل با بیان اینکه ۹۸۰ هزار نفر از جمعیت استان دارای برگه سهام عدالت هستند، گفت: نیمی از این دارندگان که ۵۱۱ هزار نفر را شامل می‌شود روش غیرمستقیم را در آزادسازی و مدیریت سهام عدالت انتخاب کردند که در صورت ثبت اطلاعات در سامانه سجام می‌توانند در انتخابات مشارکت کرده و رأی خود را به افراد صالح و شایسته بدهند.

وطن‌دوست افزود: تاکنون ۳۵ نفر برای این انتخابات ثبت‌نام کردند و تا ۲۸ فروردین ماه فرصت برای نامزدها وجود دارد تا افرادی که مدرک مرتبط با حوزه اقتصاد و آشنا به آذرمغان سرمایه‌ دارند، در این انتخابات ثبت‌نام کرده و کاندیدا شوند.

وی به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری و در روزهای متفاوت در استان‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد:‌ انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان اردبیل نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وطن‌دوست در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: افرادی که تاکنون برای رأی دادن در این انتخابات در سامانه سجام ثبت‌نام نکردند، باید با ثبت اطلاعات خود در بزرگترین انتخابات اقتصادی مشارکت کرده و افراد صالح را برگزینند.

وی بیان کرد: ما از ظرفیت کارگزاری‌های بورس در استان به تعداد ۲۷ مورد و همچنین بانک‌های منتخب در برگزاری این انتخابات اقتصادی استفاده خواهیم کرد که امیدواریم با مشارکت بالای سهامداران اعضای هیئت مدیره با توانمندی خاص در جایگاه مدیریت این مجموعه قرار گیرد.

وطن‌دوست ادامه داد: هدف از تشکیل این شرکت توجه بیشتر به فعالیت‌های اقتصادی سالم و سودآوری به نفع سهامداران است تا در کنار ایجاد رونق اقتصادی در کشور، سهامداران از مزایای این طرح و برنامه‌ها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در سالی که مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست تلاش بر این است تا موانع پیش رو در سهام عدالت برداشته شده و دارندگان آن بتوانند از مزایای این برگه‌ها استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل با رد تبلیغات غیرقانونی برای ثبت‌نام مجدد سهام عدالت تصریح کرد: به هیچ وجه مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری نکرده و هنوز تکلیف افراد فاقد سهام عدالت مشخص نبوده و اهالی نباید فریب تبلیغات کذایی ثبت‌نام جدید را بخورند و بخواهند مبالغی را به حساب این گروه‌ها و شرکت‌ها بریزند.

انتهای پیام/

منبع